Zaznamenali rast predaja, aj keď návštevnosť v takzvaných. kamenných obchodoch nesplnila ich očakávania. To vyvoláva pochybnosti o ziskovosti mnohých maloobchodných reťazcov.
Prispeli k tomu zvýšené ceny potravín, nájmu, benzínu a iných základných položiek. Ľudia sú tak opatrní na svoje financie a zdráhajú sa nakupovať, pokiaľ im obchodníci neponúknu veľké zľavy.
Kamenné obchody pritom tvrdo zasiahlo obmedzenie pohybu počas pandémie ochorenia COVID-19. Tento rok síce kamenné obchody podľa predbežných údajov spoločnosti Sensormatic Solutions zaznamenali počas Black Friday nárast zákazníkov o 2,9 percenta v porovnaní s rokom 2021, ale aj vlani ešte výsledky skresľovala pandémia.
Dobrou správou je, že americkí spotrebitelia stále míňajú, no zároveň sú čoraz opatrnejší, keďže zápasia s najvyššou mierou inflácie za štyri desaťročia.
Pozornejšie preto sledujú výhodné ponuky. Maloobchodníci, z ktorých mnohí majú stále veľa zásob, keďže nesprávne odhadli pokles dopytu, sa ich snažia zbaviť a ponúkajú najväčšie zľavy od obdobia pred pandémiou.