Vlani firma uvádzala, že chce počas piatich rokov do elektromobilov investovať 1,4 miliardy eur, teda štvrtinovú čiastku. Do roku 2026 automobilka uvedie na trh tri nové čisto elektrické modely a ďalšie budú nasledovať.
Podiel čisto elektrických vozidiel na predajoch značky má v Európe do roku 2030 vzrásť na viac ako 70 percent. Urýchlenie prechodu na elektromobilitu a digitalizáciu má prezentovať nové logo a vizuálny štýl značky.
Uviedli to dnes zástupcovia firmy pri predstavení štúdie nového elektromobilu Vision 7S.
"Prostredníctvom štúdie Vision 7S ponúkame konkrétny pohľad na úplne nový model Škoda, ktorým rozšírime produktové portfólio a našu zákaznícku základňu. Výrazne tak zrýchľujeme našu elektrickú ofenzívu," uviedol predseda predstavenstva spoločnosti Klaus Zellmer.
Počas piatich rokov uvedie Škoda elektromobil v kategórii malých vozidiel, ďalej kompaktné elektrické SUV a tiež sedemmiestny rodinný automobil. Konkrétnu predstavu sedemmiestneho elektrického SUV ponúka štúdia Vision 7S.
Vozidlo na báze modulárnej platformy pre elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen má batériu s kapacitou 89 kWh, ktorá umožňuje dojazd viac ako 600 km a dobíjanie až 200 kW. Ďalšie elektromobily budú nasledovať do roku 2030.