Nie je tomu tak dávno, čo slovenský projekt predného brzdového svetla úspešne prezentoval výsledky ročnej štúdie. Počas 12 mesiacov, od septembra 2022, mohli Slováci vidieť na cestách vozidlá, ktoré neboli opatrené len červených zadným brzdovým svetlom, ale aj zeleným predným brzdovým svetlom. Práve Slovensko je totiž krajinou, kde sa tento nový bezpečnostný projekt testoval v reálnej prevádzke, na čom kooperovala Žilinská Univerzita v Žiline, Ministerstvo dopravy SR, Trenčiansky samosprávny kraji, Bonnská Univerzita či Bonnský inštitút pre právo a dopravnú psychológiu.
Dôležitou zložkou však boli samotní vodiči a chodci, ktorí s predným brzdovým svetlom prišli do styku. Keďže výsledky ročného prieskumu dopadli veľmi pozitívne, Európska komisia, v zastúpení komisárky Adiny Vălean, sa stretla s europoslancom Jánom Štefancom, ktorý prebral nad projektom záštitu, viceprezidentom Európskeho hospodárskeho senátu Danielom Bercelom a inovátorom Ľubomírom Marjakom.
Na výsledky sa osobne prišli pozrieť aj bývalý viceprezident Europarlamentu, súčasný prezident Európskeho hospodárskeho senátu Ingo Friedrich a Rolf Baron von Hohenhau, čestný prezident Zväzu európskych daňových poplatníkov a dlhoročný politik.
Výsledky ročného testovania si pani eurokomisárka vypočula s nadšením a keďže projekt má už svoje registračné číslo v komisii, je to ďalší krok k schváleniu tohto bezpečnostného prvku minimálne na dobrovoľnej báze.
Eurokomisárka Văleanová zároveň vyjadrila snahu o pokračovanie ďalších rozhovorov, ktoré budú pokračovať po dokončení ďalšej potrebnej štúdia, týkajúcej sa ekonomického dopadu zavedenia predného brzdového svetla. V súčasnosti sa už finalizuje a výsledky by mali byť prezentované v priebehu marca až apríla. Ako potvrdili viaceré zdroje z prostredia Európskeho hospodárskeho senátu a či odborníkov v oblasti dopravy, návrhom predného brzdového svetla sa stotožňujú aj viaceré poisťovne.