Rastúcu obľubu odberných miest a samoobslužných boxov pri preberaní objednávok z internetových obchodov potvrdzuje prieskum kuriérskej spoločnosti DPD, E-shopper barometer. Tento spôsob doručovania využíva až 41 percent pravidelných zákazníkov internetových obchodov. V porovnaní s minulým rokom vzrástla ich obľuba o osem percentuálnych bodov a po doručovaní na domácu adresu je to v súčasnosti druhý najobľúbenejší spôsob, akým si ľudia na Slovensku preberajú svoje objednávky z e-shopov.
Pre zákazníkov majú odberné miesta mnohé výhody. Predstavujú ideálne riešenie pre ľudí, ktorí sa nechcú viazať na príchod kuriéra alebo jednoducho ešte nevedia, aký budú mať program. Ide o pohodlné a flexibilné riešenie, ktoré zákazníkom internetových obchodov poskytuje možnosť rozhodnúť sa kedy a kde si objednaný tovar prevezmú, napríklad cestou z práce alebo počas víkendových nákupov. Odberné miesta tiež pravidelne využívajú zákazníci, ktorým sa zmení program a plánovaný čas príchodu kuriéra im nevyhovuje. Zásielku si presmerujú napríklad prostredníctvom mobilnej aplikácie myDPD.
Mnohí zákazníci pri výbere internetového obchodu zvažujú, či im e-shop túto možnosť doručenia tovaru ponúka. Zákazníci pri výbere internetového obchodu, v ktorom chcú nakupovať, zvažujú aj to, akým spôsobom sa k nim objednaný tovar dostane. Ak e-shop ponúka možnosť doručenia objednávky do odberného miesta alebo samoobslužného boxu, splní tak očakávania mnohých pravidelných zákazníkov internetových obchodov.
K obľube odberných miest prispieva aj to, že ich sieť je na Slovensku čoraz hustejšia. Kuriérska spoločnosť DPD dnes adresátom na Slovensku ponúka viac ako 1000 odberných miest Pickup a samoobslužných boxov, kam si môžu dať doručiť svoju zásielku.