„Stiahni, objednaj, vychutnaj.“ Heslo donáškovej spoločnosti Wolt, ktorá už rok útočí na slovenský trh, sa stalo synonymom zmien v našich nákupoch potravín spôsobených koronavírusom. Po marcovom zatvorení drvivej väčšiny reštaurácií a barov boli mnohí Slováci prinútení buď si nakúpiť jedlá a nápoje v maloobchodných prevádzkach, alebo si ich nechať doviezť až domov prstredníctvom donáškových firiem. To umožnilo novému segmentu raketový nárast, ktorý si chce zachovať aj po skončení pandémie.
V nasledujúcich otázkach a odpovediach si prečítajte, ktoré firmy poskytujúce dovoz potravín sa bijú o slovenského zákazníka, ako sa niekoľkomesačné zatvorenie reštauračných zariadení dotklo jednotlivých segmentov aj ako chcú tieto odvetvia využiť nárast popularity donášok.
1. Kto bojuje o slovenského klienta?
Ešte pred rokom jednoznačne dominovala nášmu trhu s dovozom jedál a nápojov až domov slovenská služba Bistro.sk. Vlani v septembri však do našej krajiny zamierila rýchlo rastúca fínska technologická spoločnosť Wolt, ktorá vznikla len pred šiestimi rokmi v Helsinkách. Medzitým stihla expandovať nielen do celej Európy, ale aj viacerých ázijských krajín vrátane Japonska či Kazachstanu.
Koronavírus zasiahol Slovákov v čase, kedy bol Wolt na našom trhu prítomný niečo málo vyše pol roka. Samotná firma potvrdzuje, že pandémia jeho expanzii pomohla. „Rýchly nárast biznisu je v rozbehovej fáze prirodzený. Takisto ročné obdobie, v ktorom sa COVID-19 začal šíriť, zvy...
Zostáva vám 85% na dočítanie.