Japonské vlaky sú legendárne nielen svojou rýchlosťou, ale aj presnosťou a komfortom.Dreamstime
StoryEditor

V Japonsku je hrozbou pársekundové meškanie

26.10.2018, 00:00
Svetovým lídrom je Čína. Jej vysokorýchlostné linky tvoria dve tretiny celosvetovej siete.

Aj železnice takého národa, ktorého príslušníci si masovo sledujú na hodinkách i sekundové ručičky, môžu mať problémy s časom príchodov a odchodov. Aj keď v Japonsku je všetko tak trochu postavené na hlavu.


Spoločnosti JR West nezostávalo nič iné, než sa ospravedlniť cestujúcim po tom, ako jej spoj odfičal zo stanice Notogava o 24 sekúnd skôr, ako mu stanovoval harmonogram. Strojvodca spustil zatváranie dverí na vozňoch nie o 7.12, ale už o 7.11:35. Následne si šéfovia firmy sypali popol na hlavu s tým, že sa vynasnažia, aby v budúcnosti neprišlo k podobnej udalosti. Totožný prípad vyvolal zdesenie japonskej verejnosti aj minulý rok. Rýchlik Cukuba Express opustil stanicu o 20 sekúnd skôr.

Superrýchlik s kapacitou 24 miest

Pravdepodobne aj tí, ktorí nie sú fanúšikmi železníc, poznajú japonské šinkanseny. Tie prvýkrát uzreli svetlo sveta v 60. rokoch minulého storočia. V súčasnosti sa ich po krajine premáva sedem, pričom dosahujú rýchlosť až 320 kilometrov za hodinu. Legendárne superrýchliky sú však známe nielen svojou rýchlosťou či presnosťou, ale aj komfortom.


Pred rokom železničná spoločnosť JR East predstavila svoj nový vyhliadkový vlak Shiki-shima, čo preklade znamená Ostrov štyroch ročných období. Japonci sú síce zvyknutí na riadnu tlačenicu, no v tomto vlaku nehrozí ani omylom. Shiki-shima má kapacitu len 34(!) miest. Ponúka dvoj- až štvordňové výlety.


Ako uviedli britské noviny The Guardian, záujem o lístky je taký enormný, že sa musia prideľovať žrebom. Kto je však ochotný vytiahnuť zo svojho vrecka od zhruba osemtisíc eur až po 10-tisíc za ubytovanie vrátane stravovania, dočká sa luxusnej jazdy. Shiki-shima pozostáva zo sedemnástich vozňoch. V čelnom vagóne sa nachádzajú vyhliadkové kóje.


Na dizajnovom r...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-14 19:42:19 - Feat.: - Title: Do Peru pricestoval čínsky prezident Si, otvorí nový kľúčový prístav. Očakávajú aj Bidena 02 - Modified: 2024-11-14 14:46:14 - Feat.: - Title: Nové závody čínskej a nemeckej automobilky v Maďarsku začnú výrobu v druhej polovici budúceho roka 03 - Modified: 2024-11-14 13:57:30 - Feat.: - Title: Časť diaľnice D1 v Bratislave čoskoro úplne uzavrú: NDS už chystá prepojenie kľúčových úsekov (veľký prehľad) 04 - Modified: 2024-11-13 11:52:52 - Feat.: - Title: Čína predstavila nové daňové stimuly na oživenie sektora nehnuteľností 05 - Modified: 2024-11-13 11:00:00 - Feat.: - Title: Audi „žongluje“ so svojou identitou. Zahodilo štyri kruhy a predstavilo novú značku AUDI
menuLevel = 2, menuRoute = focus/publicistika, menuAlias = publicistika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
15. november 2024 05:37