Aj železnice takého národa, ktorého príslušníci si masovo sledujú na hodinkách i sekundové ručičky, môžu mať problémy s časom príchodov a odchodov. Aj keď v Japonsku je všetko tak trochu postavené na hlavu.
Spoločnosti JR West nezostávalo nič iné, než sa ospravedlniť cestujúcim po tom, ako jej spoj odfičal zo stanice Notogava o 24 sekúnd skôr, ako mu stanovoval harmonogram. Strojvodca spustil zatváranie dverí na vozňoch nie o 7.12, ale už o 7.11:35. Následne si šéfovia firmy sypali popol na hlavu s tým, že sa vynasnažia, aby v budúcnosti neprišlo k podobnej udalosti. Totožný prípad vyvolal zdesenie japonskej verejnosti aj minulý rok. Rýchlik Cukuba Express opustil stanicu o 20 sekúnd skôr.
Superrýchlik s kapacitou 24 miest
Pravdepodobne aj tí, ktorí nie sú fanúšikmi železníc, poznajú japonské šinkanseny. Tie prvýkrát uzreli svetlo sveta v 60. rokoch minulého storočia. V súčasnosti sa ich po krajine premáva sedem, pričom dosahujú rýchlosť až 320 kilometrov za hodinu. Legendárne superrýchliky sú však známe nielen svojou rýchlosťou či presnosťou, ale aj komfortom.
Pred rokom železničná spoločnosť JR East predstavila svoj nový vyhliadkový vlak Shiki-shima, čo preklade znamená Ostrov štyroch ročných období. Japonci sú síce zvyknutí na riadnu tlačenicu, no v tomto vlaku nehrozí ani omylom. Shiki-shima má kapacitu len 34(!) miest. Ponúka dvoj- až štvordňové výlety.
Ako uviedli britské noviny The Guardian, záujem o lístky je taký enormný, že sa musia prideľovať žrebom. Kto je však ochotný vytiahnuť zo svojho vrecka od zhruba osemtisíc eur až po 10-tisíc za ubytovanie vrátane stravovania, dočká sa luxusnej jazdy. Shiki-shima pozostáva zo sedemnástich vozňoch. V čelnom vagóne sa nachádzajú vyhliadkové kóje.
Na dizajnovom r...
Zostáva vám 85% na dočítanie.