Christian Ulrich predstavil na nedávnej prezentácii v Bratislave slovenským producentom najväčší svetový veľtrh hračiek v Norimbergu Spielwarenmesse. FOTO: AHK Slowakei
StoryEditor

Nemecký manažér najväčšieho veľtrhu hračiek pre HN: Nové hračkárske trendy prichádzajú do Európy hlavne z Ázie

16.11.2024, 00:00
  • Christian Ulrich, člen predstavenstva nemeckej spoločnosti Spielwarenmesse, vysvetľuje v rozhovore pre HN okrem iného aj to:
  • Kto je svetovou veľmocou vo výrobe hračiek.
  • Prečo sa čoraz dôležitejším segmentom stávajú hračkárske produkty pre dospelých hráčov.
  • Čím ho zaujali slovenskí výrobcovia hračiek.

Európa bojuje s demografickými problémami a so starnutím obyvateľstva. Cítiť tento vývoj aj na globálnom trhu s hračkami?

Máte úplnú pravdu, aj my pociťujeme, že detí a mládeže je v Európe čoraz menej a populácia starne. Napokon i toto je jeden z dôvodov, prečo sú pre hračkársky priemysel čoraz dôležitejší dospelí hráči. My ich nazývame kidults – z angličtiny niečo medzi dieťaťom a dospelým. Nejde tu ani tak o vek, ako o fakt, že títo ľudia sa hrajú celý svoj život. Samozrejme, nemajú záujem primárne o detské hračky, ale o rôzne doskové hry a podobne, prípadne zbierajú špeciálne druhy produktov. Takže aj toto by mohla byť budúcnosť hračkárskeho odvetvia v Európe. Prirodzene, väčšina hračiek bude stále určená najmä pre mladšie deti. No keď dorastú do veku 12 alebo 13 rokov, tak často sa prestanú hrať s tradičnými hračkami a začnú sa venovať výlučne svojim smartfónom.

Aký podiel majú medzi spotrebiteľmi vo vašom segmente deti a dospelí?

V jednotlivých regiónoch je to pomerne rozdielne. Ak sa však pýtate konkrétne na Európu, zhruba 20 percent tvoria dospelí hráči a zberatelia. Zvyšok sú deti, respektíve mládež.

V kultúre prichádzajú do Európy trendy z Ázie, najmä z Južnej Kórey. Platí to i o hračkách?

Áno, jednoznačne môžem potvrdiť, že trendy udáva hlavne východná Ázia. Nemyslím si, že by sa Európania nejako zvlášť zameriavali na Južnú Kóreu, ale Japonci, Číňania či dokonca spotrebitelia z Indie veľmi pozorne sledujú, čo sa tam deje. Sám ste spomínali juhokórejskú kultúru, takže veľmi dobre viete, že táto krajina udáva trendy v hudbe cez takzvaný K-Pop. Populárne sú juhokórejské televízne seriály a filmy, takisto móda. A v poslednom čase sa svet s veľkým záujmom pozerá aj na to, aké hračky tam vyrábajú.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 86% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-24 13:41:17 - Feat.: 0 - Title: VEĽKÁ ANALÝZA: Problémy Volskwagenu aj prestarnutá populácia. Čo podráža nohy nemeckému ekonomickému motoru? 02 - Modified: 2024-09-20 11:55:00 - Feat.: 0 - Title: VEĽKÁ ANALÝZA: Z chudobinca Zeme k najvyšším métam. Ako sa z Číny a Indie stávajú globálne ekonomické veľmoci? 03 - Modified: 2024-09-14 19:38:52 - Feat.: 1 - Title: Vládne strany dostali na frak, tvrdí v reakcii na krajinské voľby v Nemecku politológ
01 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Pred 35 rokmi sme si vybojovali slobodu. Ekonomicky sme však zaspali a z divokého tigra sa stalo krotké mača 02 - Modified: 2024-11-17 12:39:20 - Feat.: - Title: Szomolányi k výročiu 17. novembra 1989: Čarnogurský ma nechcel vo vláde, lebo som liberálka a navyše žena 03 - Modified: 2024-11-16 18:02:03 - Feat.: - Title: Si pred Trumpovým nástupom vyzval na rozšírenie voľného obchodu v Ázii, spolupráca čelí výzve 04 - Modified: 2024-11-16 16:04:32 - Feat.: - Title: Nemecká strana Zelených si zvolila pred voľbami nové vedenie, bola v personálnej kríze 05 - Modified: 2024-11-16 15:29:23 - Feat.: - Title: Vstup KĽDR do vojny má dopad na bezpečnosť Ázie, povedal japonský minister v Kyjeve
menuLevel = 2, menuRoute = focus/biznis, menuAlias = biznis, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
17. november 2024 15:36