StoryEditor

Estónsky top podnikateľ pre HN: Vďaka korone je novým trendom home office z dreva

08.07.2021, 12:06
Sauny sú dnes už súčasťou zdravého životného štýlu, tvrdí v rozhovore pre HN Priit Kallas, zakladateľ a šéf spoločnosti Iglucraft a aktuálny estónsky EY Podnikateľ roka.

Na čele firmy Iglucraft ste vybudovali moderné impérium tradičných severských drevených domčekov a sáun. Ľuďom na Slovensku či v Strednej Európe sa však sauny spájajú skôr s Fínskom. Prečo ste si vybrali práve tento segment?
Ak sa bavíme o segmente moderných drevených domčekov, v ňom je najväčším európskym exportérom práve Estónsko. Keď sme v roku 2014 s firmou Iglucraft začínali, mali sme už určité vedomosti, ako sa takéto veci robia. No a čo sa týka sáun, áno, máte pravdu v tom, že vo svete sa väčšinou spájajú s Fínskom. Avšak povedal by som, že v Estónsku sú možno ešte populárnejšie než vo Fínsku. Môžete sa s nimi u nás stretnúť skutočne na každom kroku. A práve Estónsko pritom patrilo medzi prvé krajiny, kde sa sauny začali vo veľkom využívať.

Mali ste už pred založením Iglucraft podnikateľské skúsenosti s týmto odvetvím?
Vôbec nie. Vstúpil som doň úplnou náhodou. Pracoval som v absolútne rozdielnom odvetví – v marketingu, ktorý som aj vyštudoval. Môj kamarát plánoval začať výrobu prefabrikovaných domov. Mne sa zdalo ako lepší nápad spustiť produkciu prefabrikovaných sáun. Pred siedmimi rokmi sme tak predstavili prvú saunu v tvare tradičného iglu. Postupne sme k tomu pridali výrobu ďalších produktov, napríklad drevených domčekov či kancelárií.

Vo svojich prezentáciách tvrdíte, že kombinujete históriu s modernosťou. Môžete to bližšie vysvetliť?
Spájame tradičné vyše 200-ročné stavebné postupy na jednej strane s vysoko kvalitnými modernými technológiami, najlepšími materiálmi a severským dizajnom na strane druhej. Okrem toho sa tiež snažíme získavať čo najpresnejšie a najaktuálnejšie informácie, aby sme vedeli, akým smerom sa trh uberá a aké trendy nás čakajú v blízkej i vzdialenejšej budúcnosti. No a podstatná časť nášho úspechu pochádza z nášho marketingu.

Predpokladám, že pri budovaní značky využívate svoje znalosti a skúsenosti práce práve na poli marketingu...
Presne tak. My sme naozaj veľmi zameraní na budovanie našej značky a celého konceptu. Potenciálnych záujemcov sa snažíme osloviť cez fotky na sociálnych sieťach. Práve takýto druh marketingu je ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-11 12:55:47 - Feat.: - Title: Predčasne zostarli. Lockdowny covidu zasiahli viac mozgy dievčat ako chlapcov, vyvoláva to obavy 02 - Modified: 2024-09-06 09:12:15 - Feat.: - Title: Slováci sa na gól natrápili. Nakoniec vybojovali v Estónsku najtesnejšie víťazstvo 03 - Modified: 2024-09-03 17:05:47 - Feat.: - Title: Estónsko a Litva kritizujú Mongolsko za nezatknutie Putina. Podkopáva podľa nich medzinárodný právny systém 04 - Modified: 2024-08-31 09:14:25 - Feat.: - Title: Zahraničných turistov sme nezaujali. Slovenský cestovný ruch v zotavovaní po pandémii zaostáva za Úniu 05 - Modified: 2024-08-23 12:55:18 - Feat.: - Title: Aerolinka pomenuje lietadlá po mestách. Vďaka Čechom zrejme v hlasovaní uspela aj obec Kunda
menuLevel = 2, menuRoute = focus/biznis, menuAlias = biznis, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
19. september 2024 22:11