Nemecký automobilový priemysel napriek súčasnej kríze naďalej trpí akútnym nedostatkom kvalifikovanej pracovnej sily. V odvetví bolo v priemere od júla 2023 do júna 2024 každý mesiac neobsadených približne 10 300 pozícií. Informuje o tom agentúra DPA, ktorá sa v stredu odvolala na údaje kolínskeho Inštitútu pre hospodársky výskum (IW).
"Pracovné miesta zostávajú napriek turbulentným hospodárskym časom neobsadené," uviedol autor štúdie Jurek Tiedemann, podľa ktorého dopyt po kvalifikovanej pracovnej sile zostáva vysoký v dôsledku zmeny mobility a nových technológií.
"Priemysel naliehavo potrebuje kvalifikovaných pracovníkov pre digitálnu a ekologickú transformáciu," zdôraznil. Mimoriadne žiadaní sú podnikoví ekonómovia, informatici a inžinieri, priblížil Tiedemann.
Pokles výroby automobilov zatiaľ podľa výskumníkov nemá takmer žiadny vplyv na zamestnanosť. Hoci sa v Nemecku v roku 2023 vyrobilo takmer o 27 percent menej áut ako v roku 2014, počet zamestnancov v tomto odvetví zostal zväčša stabilný.
Na úrovni 767-tisíc bol v roku 2023 dokonca o sedem percent vyšší ako v roku 2014, pričom od maxima zaznamenaného v roku 2019 nastal len minimálny pokles.