Šéf automobilky Volkswagen Oliver Blume varoval, že situácia v prípade rovnomennej značky VW je "alarmujúca" a firma sa škrtom podľa všetkého nevyhne. Uviedol to pár dní potom, ako plán spoločnosti zredukovať výdavky a hrozba zatvárania závodov v Nemecku vyvolala medzi zamestnancami pobúrenie.
Blume v nedeľnom vydaní denníka Bild uviedol, že ak má automobilka prežiť, potrebuje urobiť radikálne zmeny. Poukázal na fakt, že v Európe sa kupuje menej áut, zatiaľ čo v rovnakom období prichádzajú na trh noví konkurenti z Ázie. "Koláč je stále menší, zatiaľ čo počet hostí pri stole rastie," dodal šéf Volkswagenu.
Európsky automobilový priemysel čelí bezprecedentným výzvam, povedal Blume s tým, že "ekonomické prostredie sa opäť zhoršilo, najmä pre značku Volkswagen". Napriek tomu spoločnosť nemecký trh neopustí, sľúbil.
"Nemecku zostaneme verní. Volkswagen tu ovplyvnil celé generácie. Máme zamestnancov, ktorých už starí rodičia pracovali vo Volkswagene a ja chcem, aby tu mohli pracovať aj ich vnuci," dodal Blume.
Od roku 1988 nezatvorila spoločnosť Volkswagen ani jeden závod či na domácom, alebo zahraničnom trhu. V dôsledku nepriaznivých údajov o predaji však vedenie firmy začalo zvažovať rozsiahle reformy, čo vyvolalo ostré reakcie zástupcov zamestnancov.
Odborový zväz IG Metall tento týždeň oznámil, že o nových plánoch znižovania nákladov chce s vedením automobilky čo najskôr rokovať. S cieľom zabrániť prepúšťaniu navrhuje zväz ako jednu z možností zavedenie štvordňového pracovného týždňa pre všetkých zamestnancov značky VW.