Nemecké automobilky nesúhlasia s možnými európskymi sankčnými clami na dovoz elektromobilov z Číny. Nemecké združenie automobilového priemyslu VDA podporuje dialóg a snahu o kompromis, píše agentúra DPA.
"Protisubvenčné opatrenia, ako sú dodatočné clá, by nevyriešili problémy európskeho a nemeckého automobilového priemyslu," uviedla šéfka VDA Hildegard Müllerová pre Welt am Sonntag.
Clá, ktoré zvažuje Európska komisia, aby vyrovnala konkurenčnú nevýhodu, by podľa Müllerovej mohli mať v prípade obchodného konfliktu, naopak, okamžitý negatívny dosah. Takýto obchodný konflikt by ohrozil aj transformáciu smerom k elektromobilite a digitalizácii.
Európska komisia od jesene minulého roka skúma, či elektromobily v Číne využívajú nelegálne dotácie. Podľa nej sú čínske elektromobily bežne asi o 20 lacnejšie lacnejšie ako modely vyrobené v EÚ.
Antidotačné vyšetrovanie môže viesť k zavedeniu sankčných ciel. Európska komisia podľa Welt am Sonntag chce oznámiť predbežné výsledky svojho vyšetrovania do 5. júna.
Podľa duisburského Centra pre výskum automobilového priemyslu nemecké automobilky predávajú 30 až 40 percent svojich vozidiel na čínskom trhu.
V prípade európskych sankčných ciel by preto nemeckí výrobcovia mohli byť prvým cieľom potenciálnych odvetných opatrení zo strany Pekingu.