Čínsky Leapmotor TO3 vystavený v nemeckom Mníchove. FOTO: REUTERS
StoryEditor

Čína mala odobriť spoločný podnik dvoch automobiliek, otvorí tým dvere čínskym elektromobilom do sveta

06.03.2024, 15:54
Autor:
TASRTASR

Štvrtá najväčšia automobilová skupina na svete má zároveň získať exkluzívne práva na výrobu, vývoz a predaj produktov Leapmotor mimo Číny.

Navrhovaný spoločný podnik, ktorý by umožnil automobilovej skupine Stellantis vyrábať a predávať elektrické vozidlá spoločnosti Leapmotor mimo Číny, získal podľa zdrojov oboznámených so záležitosťou súhlas čínskych regulačných úradov, píše agentúra Reuters.

Čínska Národná komisia pre rozvoj a reformy schválila spoločný podnik, uviedol jeden zo zdrojov a dodal, že dohoda ešte čaká na schválenie zo strany regulačných orgánov na iných trhoch.

Francúzsko-talianska automobilová skupina Stellantis v októbri minulého roka kúpila podiel 21 percent v čínskej spoločnosti Leapmotor za 1,6 miliardy amerických dolárov. V rámci tejto dohody oznámili zúčastnené strany vytvorenie spoločného podniku, v ktorom má mať Stellantis kontrolný podiel 51 percent.

Štvrtá najväčšia automobilová skupina na svete má zároveň získať exkluzívne práva na výrobu, vývoz a predaj produktov Leapmotor mimo Číny.

image

Taliansko podrobne preskúma prípadné investície čínskych automobiliek v krajine, ešte nemajú povolenie

Minulý mesiac generálny riaditeľ skupiny Stellantis Carlos Tavares uviedol, že automobilka by mohla vyrábať elektrické vozidlá založené na technológii Leapmotor v Európe, Severnej Amerike alebo na iných trhoch, kde potrebuje modely, ktoré dokážu cenovo konkurovať čínskym výrobcom. Stellantis odmietol informácie komentovať a predstaviteľov čínskeho regulačného úradu sa nepodarilo zastihnúť.

Plány na vytvorenie spoločného podniku prišli v čase rastúceho obchodného napätia medzi Čínou a Európskou úniou, ktorá vyšetruje, či výrobcovia elektrických vozidiel v Číne nevyužívajú neférovú štátnu podporu. Európska komisia v stredu oznámila, že začne s colnou registráciou dovozu čínskych elektromobilov, čo znamená, že by ich mohli zasiahnuť retroaktívne clá, ak sa v rámci vyšetrovania zistí, že čerpajú nespravodlivé dotácie.

01 - Modified: 2024-02-28 16:36:52 - Feat.: 1 - Title: Rím rokuje s americkou Teslou aj s tromi čínskymi podnikmi o výrobe áut v Taliansku 02 - Modified: 2024-02-26 12:54:22 - Feat.: 1 - Title: Automobilová skupina Stellantis dodá lízingovej spoločnosti Ayvens až pol milióna áut 03 - Modified: 2024-02-27 11:49:03 - Feat.: 1 - Title: Ľudia v automotive chýbajú extrémne. Je to obrovské riziko pre Volvo, tvrdí šéf automobilového zväzu 04 - Modified: 2024-02-23 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Súmrak výroby áut v Európe. Čína v továrni Fiatu, závod po forde však nikto nechce
01 - Modified: 2024-11-20 22:26:09 - Feat.: - Title: Stellantis opäť odstaví výrobu v niektorých talianskych závodoch, čelí slabému dopytu 02 - Modified: 2024-11-19 21:20:45 - Feat.: - Title: Šéf ruského Avtovazu očakáva v budúcom roku prudký pokles automobilového trhu v krajine 03 - Modified: 2024-11-14 17:31:11 - Feat.: - Title: Stellantis nemá v úmysle zatvoriť svoje talianske závody, neplánuje ani hromadné prepúšťanie 04 - Modified: 2024-11-13 08:21:41 - Feat.: - Title: Volkswagen a Rivian spúšťajú spoločný podnik zameraný na elektromobily 05 - Modified: 2024-11-11 11:35:06 - Feat.: - Title: Stellantis a Leapmotor upúšťajú od spoločného plánu vyrábať druhý elektromobil v Poľsku
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. november 2024 22:06