ILUSTRAČNÉ FOTO: REUTERS
StoryEditor

Podľa šéfa Boschu potrvá elektrifikácia vozidiel ešte desaťročia

03.03.2024, 16:11
Autor:
TASRTASR

Ak by sa s premenou celej globálnej výroby na úrovni zhruba 90 miliónov motorových vozidiel ročne na elektrické verzie začalo aj hneď, bolo by potrebných 16 rokov, kým by sa všetky modely vyrábali len v elektrickej verzii.

Najväčší výrobca automobilových komponentov je presvedčený, že vozidlá so spaľovacími motormi budú jazdiť po cestách ešte najmenej 35 rokov, kým bude dokončená elektrifikácia cestnej dopravy, informuje agentúra DPA.

Ak by sa s premenou celej globálnej výroby na úrovni zhruba 90 miliónov motorových vozidiel ročne na elektrické verzie začalo aj hneď, bolo by potrebných 16 rokov, kým by sa všetky modely vyrábali len v elektrickej verzii, uviedol riaditeľ Bosch Stefan Hartung v komentároch, ktoré v nedeľu zverejnil web The Pioneer.

Bosch je kľúčovým dodávateľom pre automobilový sektor. Podľa Hartunga sa tak naďalej budú vyrábať autá so spaľovacími motormi, ktoré sa neskôr budú musieť vymeniť. Odhaduje, že na to, aby po celom svete jazdili len elektrické autá, by bol potrebný dvojnásobný čas, aspoň 30 až 35 rokov.

image

Stoja Saková či Sulík za pádom megainvestície? Bosch zaradil spiatočku pre omnoho dôležitejšie faktory

Hartung upozornil tiež, že niektoré vozidlá nakoniec možno nebudú elektrifikované a v Nemecku tak bude pokračovať aj výroba spaľovacích motorov. "Nemôžete prinútiť zákazníkov mimo Európy, aby ich nepoužívali," skonštatoval. Poznamenal, že budú potrebné inovácie, ktoré zatiaľ neexistujú, pričom poukázal na poľnohospodárske stroje. Kombajny napríklad pracujú až 12 hodín denne s výkonom 250 až 300 kilowattov. "S batériou, ktorá by na to bola potrebná, by sa vozidlo pravdepodobne zaborilo do zeme," upozornil.

Hartung potvrdil, že elektrifikácia predstavuje rastúci trh, ale výrobcovia automobilov podľa neho teraz hovoria, že konverzia bude trvať dlhšie, než sa pôvodne predpokladalo. Poprel však, že by Európska únia postupovala pri stanovovaní cieľov príliš rýchlo. "Pri klimatických cieľoch bolo v prvom rade dôležité, aby sme si stanovili cieľ," dodal.

01 - Modified: 2024-02-27 18:12:06 - Feat.: 1 - Title: Za odchod Boschu sú zodpovední Fico a Saková, reaguje SaS na odchod firmy zo Slovenska 02 - Modified: 2024-02-27 15:54:37 - Feat.: 1 - Title: Matovič vyčíta Sulíkovi, že zmaril miliardovú investíciu: Vedel, čo spôsobí, keď podrazí Bosch 03 - Modified: 2024-02-27 13:46:39 - Feat.: 1 - Title: Prácu mali dostať tisíce ľudí. Megainvestícia na východe Slovenska padla, Bosch bude aj prepúšťať 04 - Modified: 2024-02-24 22:39:20 - Feat.: 1 - Title: Bosch plánuje zrušiť v divízii domácich spotrebičov približne 3500 miest
01 - Modified: 2024-07-03 12:04:00 - Feat.: - Title: „Nákupná horúčka“ Slovákov: Dovezených áut u nás pribúda, predstavujú skryté riziká 02 - Modified: 2024-06-28 09:15:00 - Feat.: - Title: Najhoršia reklama: Skoro polovica majiteľov elektromobilov v USA ich už viac nechce 03 - Modified: 2024-06-25 10:30:42 - Feat.: - Title: Aká je budúcnosť medi? Na trhu možno očakávať ďalší býčí trend 04 - Modified: 2024-06-23 15:35:28 - Feat.: - Title: Export áut z Južnej Kórey by mal dosiahnuť v roku 2024 rekordnú výšku 05 - Modified: 2024-06-21 13:29:47 - Feat.: - Title: Lepšie koľaje, nové stanice. Východné Slovensko získa lepšiu železnicu, účet je miliarda eur
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. júl 2024 04:53