ILUSTRAČNÉ FOTO: REUTERS
StoryEditor

Podľa šéfa Boschu potrvá elektrifikácia vozidiel ešte desaťročia

03.03.2024, 16:11
Autor:
TASRTASR

Ak by sa s premenou celej globálnej výroby na úrovni zhruba 90 miliónov motorových vozidiel ročne na elektrické verzie začalo aj hneď, bolo by potrebných 16 rokov, kým by sa všetky modely vyrábali len v elektrickej verzii.

Najväčší výrobca automobilových komponentov je presvedčený, že vozidlá so spaľovacími motormi budú jazdiť po cestách ešte najmenej 35 rokov, kým bude dokončená elektrifikácia cestnej dopravy, informuje agentúra DPA.

Ak by sa s premenou celej globálnej výroby na úrovni zhruba 90 miliónov motorových vozidiel ročne na elektrické verzie začalo aj hneď, bolo by potrebných 16 rokov, kým by sa všetky modely vyrábali len v elektrickej verzii, uviedol riaditeľ Bosch Stefan Hartung v komentároch, ktoré v nedeľu zverejnil web The Pioneer.

Bosch je kľúčovým dodávateľom pre automobilový sektor. Podľa Hartunga sa tak naďalej budú vyrábať autá so spaľovacími motormi, ktoré sa neskôr budú musieť vymeniť. Odhaduje, že na to, aby po celom svete jazdili len elektrické autá, by bol potrebný dvojnásobný čas, aspoň 30 až 35 rokov.

image

Stoja Saková či Sulík za pádom megainvestície? Bosch zaradil spiatočku pre omnoho dôležitejšie faktory

Hartung upozornil tiež, že niektoré vozidlá nakoniec možno nebudú elektrifikované a v Nemecku tak bude pokračovať aj výroba spaľovacích motorov. "Nemôžete prinútiť zákazníkov mimo Európy, aby ich nepoužívali," skonštatoval. Poznamenal, že budú potrebné inovácie, ktoré zatiaľ neexistujú, pričom poukázal na poľnohospodárske stroje. Kombajny napríklad pracujú až 12 hodín denne s výkonom 250 až 300 kilowattov. "S batériou, ktorá by na to bola potrebná, by sa vozidlo pravdepodobne zaborilo do zeme," upozornil.

Hartung potvrdil, že elektrifikácia predstavuje rastúci trh, ale výrobcovia automobilov podľa neho teraz hovoria, že konverzia bude trvať dlhšie, než sa pôvodne predpokladalo. Poprel však, že by Európska únia postupovala pri stanovovaní cieľov príliš rýchlo. "Pri klimatických cieľoch bolo v prvom rade dôležité, aby sme si stanovili cieľ," dodal.

01 - Modified: 2024-02-27 18:12:06 - Feat.: 1 - Title: Za odchod Boschu sú zodpovední Fico a Saková, reaguje SaS na odchod firmy zo Slovenska 02 - Modified: 2024-02-27 15:54:37 - Feat.: 1 - Title: Matovič vyčíta Sulíkovi, že zmaril miliardovú investíciu: Vedel, čo spôsobí, keď podrazí Bosch 03 - Modified: 2024-02-27 13:46:39 - Feat.: 1 - Title: Prácu mali dostať tisíce ľudí. Megainvestícia na východe Slovenska padla, Bosch bude aj prepúšťať 04 - Modified: 2024-02-24 22:39:20 - Feat.: 1 - Title: Bosch plánuje zrušiť v divízii domácich spotrebičov približne 3500 miest
01 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil 02 - Modified: 2024-11-03 14:16:01 - Feat.: - Title: Česko a Taliansko vyzvú Úniu na odklad pokút za slabý predaj elektromobilov 03 - Modified: 2024-10-25 10:28:33 - Feat.: - Title: Medzi Čínou a Úniu pretrvávajú rozdiely, pokiaľ ide o clo na elektromobily. Platiť majú od budúceho týždňa 04 - Modified: 2024-10-24 08:00:00 - Feat.: - Title: Dostupnosť elektromobilov rastie. Slovensko však nedokáže naskočiť na tempo revolúcie 05 - Modified: 2024-10-17 19:18:07 - Feat.: - Title: V spore o clá na čínske elektromobily vyzýva Rakúsko na dohodu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. november 2024 13:44