Britský maloobchodný reťazec Tesco vo štvrtok zlepšil svoj odhad zisku, už druhýkrát za štyri mesiace, keďže zaznamenal väčší než očakávaný nárast tržieb v Spojenom kráľovstve v kľúčovej vianočnej sezóne.
Prispeli k tomu dopyt po čerstvých potravinách aj dopyt po prémiovom rade produktov a vernostný program, uvádza BBC.
Tesco najnovšie očakáva za finančný rok do konca februára 2024 prevádzkový zisk 2,75 miliardy libier (3,2 miliardy eur) namiesto 2,6 až 2,7 miliardy libier v predchádzajúcej prognóze. V minulom finančnom roku vykázal reťazec zisk 2,49 miliardy llibier.
"Naše pokračujúce investície v celej šírke našej zákazníckej ponuky viedli k lepšiemu výkonu, než sa očakávalo," uviedlo Tesco vo vyhlásení.
Tesco informovalo, že jeho tržby v Spojenom kráľovstve vzrástli za šesť týždňov do 6. januára o 6,8 percenta po tom, ako sa v 3. štvrťroku (september - november) zvýšili o 7,9 percenta a v 2. štvrťroku o 8,4 percenta.
Za 19 týždňov do 6. januára 2024, teda vrátane 3. štvrťroka, stúpli tržby Tesca v Spojenom kráľovstve o 8,1 percenta na 16,8 miliardy libier.
Prispel k tomu silný predaj prémiových potravinárskych výrobkov, pričom tržby z predaja značky Finest počas vianočného obdobia vzrástli o takmer 17 percent. Pomohla aj popularita vernostného programu Clubcard, ktorý poskytuje členom nižšie ceny.
Tesco zároveň uviedlo, že znížilo ceny takmer 2 700 produktov v snahe odraziť konkurenciu diskontných rivalov, akými sú Aldi a Lidl. "Do nového roka vstupujeme v skvelej kondícii," povedal generálny riaditeľ Ken Murphy.