Švédsky textilný koncern Hennes & Mauritz oznámil, že jeho tržby aj zisk v treťom štvrťroku finančného roka 2022/23 vzrástli. Zisk spoločnosti pritom podporilo zníženie nákladov. Ale v septembri už tržby klesli, keďže nezvyčajne teplé počasie na mnohých európskych trhoch oddialilo začiatok jesennej nákupnej sezóny, informujú RTTNews a Reuters.
Prevádzkový zisk druhého najväčšieho maloobchodného predajcu módy na svete po španielskom Inditexe za tri mesiace do konca augusta 2023 vzrástol na 4,74 miliardy švédskych korún z 902 miliónov korún v predchádzajúcom roku. Analytici v priemere očakávali zisk 4,72 miliardy korún.
V zisku spred roka boli zahrnuté jednorazové náklady 2,1 miliardy korún na odchod skupiny z Ruska. Zisk H&M po zdanení sa v sledovanom období zvýšil na 3,32 miliardy korún z minuloročných 531 miliónov korún.
Čisté tržby vzrástli o šesť percent na 60,90 miliardy korún z 57,45 miliardy korún vlani. Tržby v lokálnych menách stagnovali.
Pri pohľade do budúcnosti spoločnosť uviedla, že jej tržby v septembri 2023 sa v lokálnych menách znížia o 10 percent. Zastavenie podnikania v Rusku sa podieľa štyrmi percentuálnymi bodmi na tomto poklese.
H&M sa dobre rozvíja v Latinskej Amerike a v roku 2025 plánuje otvoriť svoj prvý obchod aj spustiť online predaj v Brazílii. H&M chce začať postupne otvárať väčšinu svojich obchodov na Ukrajine od novembra 2023.