Americká spoločnosť Twitter prišla od vlaňajšieho októbra, keď ju za 44 miliárd dolárov kúpil miliardár Elon Musk, takmer o polovicu tržieb z reklamy. Vlastník firmy to napísal na rovnomennej sociálnej sieti. Podľa Muska, ktorý vedie aj firmy Tesla, SpaceX či xAI, Twitter v júni nezaznamenal očakávaný nárast tržieb. Júl bol však o trochu sľubnejší, dodal Musk.
Server CNBC v júni s odvolaním sa na interné dokumenty Twitteru napísal, že počet zamestnancov firmy od Muskovho nástupu klesol o 82 percent zhruba na 1300 ľudí. Musk vtedy reagoval tvrdením, že pre Twitter pracuje 2300 zamestnancov a tisíce zmluvných partnerov. Kritici poukazujú napríklad na rozvoľnené moderovanie obsahu a časť ich tvrdí, že sieť je nespoľahlivá. Z týchto a ďalších dôvodov sa Twitter potýka s masívnym odlivom inzerentov.
Väčšina inzerentov sa od sociálnej siete odklonila po zmenách pravidiel pre moderovanie obsahu. Musk v apríli v rozhovore s BBC naznačil, že väčšina inzerentov sa na platformu vrátila.
Konkurenčná sieť Threads, ktorú začiatkom tohto mesiaca sprevádzkovala spoločnosť Meta Platforms, má teraz podľa niektorých odhadov 150 miliónov užívateľov. Vstavané prepojenie s platformou Instagram jej automaticky poskytuje prístup k dvom miliardám potenciálnych užívateľov. Sieť Twitter má okolo 350 miliónov užívateľov.
Firmu Twitter ťaží veľký dlh, zatiaľ čo jej hotovostný tok zostáva záporný, uviedol Musk. Pokles tržieb z reklamy takmer o 50 percent bližšie neohraničil. "Potrebujeme dosiahnuť kladný cash flow, kým si budeme môcť dovoliť luxus niečoho iného," uviedol Musk.
Podnikateľ už po masívnom prepúšťaní uviedol, že spoločnosť Twitter je na ceste vykázať tento rok tržby v objeme troch miliárd dolárov. V roku 2021 mala tržby 5,1 miliardy dolárov.