Japonské automobilky zaznamenali v prvom štvrťroku výrazný pokles predajov v Číne. Jednou z príčin je rýchly prechod k elektromobilite, čo znižuje dopyt po vozidlách so spaľovacími motormi na najväčšom svetovom automobilovom trhu. Informuje o o tom agentúra Reuters.
Celkové predaje japonských značiek v Číne počas troch mesiacov do konca marca medziročne klesli o 32 percent. To znamená, že klesali dvojnásobne rýchlejším tempom ako celkový trh.
Meniace sa podmienky na čínskom trhu zasiahli aj iných výrobcov, napríklad nemecký Volkswagen. Japonské automobilky ale vyčnievajú z radu vzhľadom na obmedzené výsledky v oblasti predaja rýchlo rastúceho segmentu elektrických a hybridných áut.
Podľa čínskeho združenia výrobcov áut podiel japonských značiek na tamojšom trhu v prvom kvartáli klesol na 18,5 percent z úrovne 24 percent v rovnakom období vlaňajška.
Medzinárodná energetická agentúra (IEA) minulý týždeň informovala, že celosvetovo očakáva nárast predaja elektrických áut o 35 percent na 14 miliónov v tomto roku. Elektromobily by tak tvorili 18 percent celkových predajov na globálnom automobilovom trhu. V roku 2020 to boli iba 4 percentá.
Drvivá väčšina predaja sa podľa údajov IEA koncentruje na troch trhoch - v Číne, Európe a Spojených štátoch. Čína je v popredí, keďže v minulom roku sa na celosvetovom predaji elektrických áut podieľala 60 percentami.