Americký výrobca elektromobilov Tesla znížil ceny svojich vozidiel v Spojených štátoch a niektorých európskych krajinách až o 20 percent, aby podporil dopyt. S odvolaním sa na aktualizovaný cenník firmy o tom dnes informujú zahraničné tlačové agentúry. Odbyt vozidiel Tesla zaostal v minulom roku za očakávaniami analytikov. Správa o zlacňovaní áut viedla k poklesu ceny akcií Tesly.
Šéf podniku Elon Musk už skôr upozornil, že vyhliadky na príchod hospodárskej recesie a vyššie úrokové sadzby by mohli Teslu prinútiť k zníženiu cien, aby udržala rast objemu predaja aj na úkor zisku. Zlacňovanie áut na kľúčových trhoch znamená obrat v stratégii Tesly z uplynulých dvoch rokov, keď jej produkcia zaostávala za dopytom. Musk vlani uviedol, že ceny sa dostali "trápne vysoko" a mohli by dopyt podkopať.
V Spojených štátoch firma podľa agentúry Reuters vo štvrtok znížila ceny rôznych variantov vozidiel Model 3 a Model Y o šesť až 20 percent. V Nemecku potom tieto autá zlacneli o jedno až 17 percent. K zníženiu cien Tesla prikročila aj vo Francúzsku, Švajčiarsku a Rakúsku, dodáva Reuters. Už minulý týždeň firma zlacnela svoje autá na čínskom trhu.
Tesla začiatkom januára oznámila, že vo štvrtom štvrťroku dodala zákazníkom rekordných 405.278 vozidiel. Odbyt ale zaostal za očakávaniami analytikov, ktorí ho v ankete spoločnosti Refinitiv odhadovali na 431 117 vozidiel. Za celý minulý rok Tesla dodala 1,31 milióna vozidiel, čo je medziročný nárast o 40 percent.
Cena akcií Tesly v minulom roku klesla zhruba o dve tretiny. Podľa analytikov je hlavnou príčinou fakt, že firma čelí rastúcej konkurencii a potýka sa s problémami pri výrobe v Spojených štátoch aj v zahraničí, zatiaľ čo jej šéf venuje až príliš veľa času internetovej firme Twitter, ktorú si kúpil vlani na jeseň.