Svet bude aj naďalej trápiť nepriaznivé počasie. Európa opäť zažije extrémne horúce leto, čo spôsobí paniku po mestách po celom svete. Doteraz mal letecký a lodný priemysel významné daňové privilégiá, to sa však zmení, keď tieto odvetvia budú predmetom novej globálnej dane z dopravy. Zavedie sa svetová daň na leteckú prepravu a daň z tonáže v lodnej doprave, ktorej hodnota bude prepojená na emisie uhlíka. Nový daňový poplatok bude stanovený na 50 dolárov za tonu emisií CO2, čo v porovnaní s predchádzajúcim návrhmi predstavuje dvojnásobné navýšenie a výrazne to prevyšuje aj úroveň 15 eur za tonu platnú v tomto roku. Nová daň zvýši cenu leteniek a námornej prepravy, pretože dopravné firmy prenesú vyššie náklady na spotrebiteľov. USA a Čína už v minulosti spochybnili daň z palív v leteckej doprave, odvolávajúc sa na Chicagský dohovor o medzinárodnom civilnom letectve z roku 1944. Čína však zmení svoj postoj ako prirodzený krok v boji proti znečisteniu, čo prinúti zmeniť svoj názor aj USA. Bude tak prijatá celosvetová daň z leteckej a námornej dopravy. Akcie spojené s turizmom, leteckými spoločnosťami a lodnou dopravou sa ponoria do neistoty a budú dosahovať nižší rast.Reuters
StoryEditor

Benefit pandémie: vyčistil sa vzduch. Emisie klesli najviac od druhej svetovej vojny

02.03.2021, 10:33
Jediná globálna ekonomika, ktorá počas minulého roka nezaznamenala pokles, je Čína.

Podľa najnovších dát Medzinárodnej energetickej agentúry (IEA) viedla koronakríza k vôbec najväčšiemu poklesu globálnych emisií.

Pandémia a z nej vyplývajúca hospodárska kríza mala dopad takmer na všetky aspekty výroby, dodávky a spotreby energie na celom svete.

Definovala trendy v oblasti energetiky a emisií v roku 2020 - po väčšinu roka tlačila spotrebu fosílnych palív nadol, zatiaľ čo obnoviteľné zdroje a elektrické vozidlá, ako dva stavebné prvky prechodu na čistú energiu, boli do značnej miery imúnne.

Pokles emisií je historický precedens

Pretože dopyt po primárnej energii klesol v roku 2020 takmer o štyri per...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-18 13:38:52 - Feat.: - Title: Vo Wu-chane rozbehli nový výskum koronavírusov. U odborníkov vzbudzuje obavy 02 - Modified: 2024-11-15 23:02:33 - Feat.: - Title: Žiga pre HN: Prečo sa v Únii stále hráme na nejaký Green deal, keď tvoríme len sedem percent emisií na svete? 03 - Modified: 2024-11-13 12:17:08 - Feat.: - Title: Vietnam plánuje obnoviť svoju jadrovú energiu. Chce tým uspokojiť svoje rýchlo rastúce energetické potreby 04 - Modified: 2024-11-12 10:00:00 - Feat.: - Title: Zákaz aj napriek snahe. Koniec spaľovacích motorov v EÚ platí, nastane od roku 2035 05 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 02:33