Francúzska automobilka PSA a taliansko-americká Fiat Chrysler upravili podmienky svojej plánovanej fúzie. Cieľom zmien je zachovanie vyššej hotovosti a väčšie zníženie nákladov v čase pokračujúcej koronakrízy. Oznámili to spoločnosti v dnešnom vyhlásení. Zlúčená firma sa bude volať Stellantis a má byť štvrtým najväčším výrobcom áut na svete za spoločnosťami Volkswagen, Toyota a Renault-Nissan.
FCA novo zníži na 2,9 miliardy eur hotovostnú časť zo špeciálnej dividendy 5,5 miliardy eur, ktorú majú podľa podmienok vlani podpísanej dohody získať akcionári firmy. PSA potom pozdrží plánované rozdelenie svojho podielu 46 percent vo výrobcovi súčiastok Faurecia akcionárom novej skupiny. Trhová kapitalizácia Faurecie teraz činí 5,9 miliardy eur.
Informovaný zdroj agentúre Reuters povedal, že cieľom týchto zmien je posilniť štruktúru súvahy oboch firiem po koronakríze a zabezpečiť, že plánovaná fúzia bude dokončená čo najskôr to bude možné.
Analytici upozorňujú, že výplata tak vysokej hotovosti akcionárom FCA, na čele s kontrolným investorom EXOR, holdingovou firmou talianskej rodiny Agnelliových, môže oslabiť financie novej automobilky, pretože automobilový priemysel platí za tohtoročnú koronavírusovú epidémiu vysokú cenu.
FCA a PSA teraz očakávajú ročné úspory zo svojho spojenia viac ako päť miliárd eur namiesto pôvodných viac ako 3,7 miliardy eur. Obe automobilky tiež potvrdili, že očakávajú dokončenie celého procesu spojenia v prvom štvrťroku budúceho roka.
Spoločnosti sa na fúzii v hodnote 50 miliárd USD dohodli v decembri 2019. Dohoda dáva dokopy značky francúzskej skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS so značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram. Ročný odbyt zlúčenej skupiny by mal dosahovať zhruba 8,7 milióna vozidiel a tržby takmer 170 miliárd eur.