StoryEditor

Amazon otvára prvý supermarket. Prekvapí cenou aj košíkmi, ktoré spoznajú, čo do nich zákazník pridáva

01.09.2020, 00:00
Autor:
dvojdvoj
Nový supermarket Fresh je koncept spájajúci kamenný obchod s online nákupmi.

Spoločnosť Amazon miliardára Jeffa Bezosa minulý týždeň slávnostne otvorila svoj prvý supermarket.

Obchod menom Fresh stojí v kalifornskom Woodland Hills na predmestí Los Angeles, a napriek koronavírusovým opatreniam, ktoré v USA vládnu, Bezosova firma tentoraz stavila na koncept kamenného obchodu.

Chystá sa teraz otvoriť ďalších šesť supermarketov, ktoré samozrejme fungujú aj v online režime.

Spoločnosť Amazon nie je v potravinárstve žiadnym nováčikom. Už teraz vlastní úspešný reťazec organického a eko-friendly tovaru menom Whole Foods Market.

Ponúkne skôr mainstramové značky 

Šéfovia Bezosovho marketingu tvrdia, že nový koncept Fresh bude odteraz cieliť na zákazníkov, ktorí toľko netrvajú na organických potravinách, zato majú radi domáce produkty, ktoré budú navyše lacnejšie ako u konkurencie.

"Nový supermarket Amazonu má rozlohu vyše tritisíc metrov štvorcových, ale nie je primárne určený na predaj organických potravín. Bude skôr ponúkať mainstreamové značky, ktoré náš Whole Foods Market nemá - Coca-Cola, Tide, Oreo alebo Kellogg 's," hovorí o novom koncepte viceprezident Amazonu Jeff Helbling.

Nový market bude tiež ponúkať produkty lacnejšieho subbrandu Whole Foods Market, značky 365. Budú v ňom samozrejme tiež ďalšie značky Amazonu ako snacky Happy Belly alebo víno značky Cursive.

"Potravinársky sektor je odvetvím, ktoré generuje obrovské obraty, len v USA je to 80 miliárd dolárov ročne," povedal Helbling televízii CNN. "My sme v tomto priestore zatiaľ celkom malí. Preto privádzame k životu koncepty, ktoré sa dopĺňajú navzájom a uspokojujú rôzne potreby našich zákazníkov," doplnil viceprezident Amazonu.

"Obe naše značky budú fungovať vedľa seba a zákazníci si tak budú môcť vybrať, v ktorom obchode nakúpia," dodáva Helbling.

So všetkým poradí Alexa

Nový supermarket Fresh je navyše koncept spájajúci kamenný obchod s online nákupmi, ktoré sú Amazonu vlastné. Zároveň to je prvá predajňa značky vybavená chytrými nákupnými vozíkmi.

Tie vyzerajú ako obyčajné, len majú navyše čítačky čiarových kódov, senzory a váhu. Košíky spoznajú, čo do nich zákazník pridáva, je možné pomocou nich za nákup zaplatiť aj kreditnou kartou, ak zákazník použije sektor určený pre tento spôsob platenia. Zároveň sa tak zákazníci môžu vyhnúť radám pri klasických pokladniciach.

"Zákazníci jednoducho dajú nákup do košíka, pomocou QR kódu v aplikácii nakúpia tovar a po nákupe obchod opustia špeciálnym sektorom, kde sa transakcia zavŕši. Senzory košíka na základe algoritmov spoznajú, či zakúpený tovar zodpovedá tomu, čo sa fyzicky nachádza v ňom," vysvetľuje Amazon na svojom blogu.

Supermarket rovnako disponuje špeciálnymi pokladňami, kde sa vyzdvihujú online objednávky alebo sa tu tovar vracia. V obchode sú tiež sloty, kde s nákupom pomôže hlasová asistentka Alexa. Pomocou displeja tak bude môcť poradiť, kde napríklad nájsť majonézu alebo čo uvariť na večeru.

Interiér nového supermarketu sa nijako výrazne nelíši od iných značiek, má oddelenie pre rôzne druhy tovaru. Pre tých zákazníkov, ktorí nechcú používať šikovný košík alebo budú mať veľké nákupy, bude mať obchod k dispozícii aj klasické pokladnice.

Nový supermarket Amazonu je prvý zo siedmich, ktoré chce spoločnosť otvoriť v južnej Kalifornii a v Chicagu a okolí. V utorok zatiaľ otvoril brány len vybraným zákazníkom, verejnosti bude k dispozícii v priebehu niekoľkých týždňov. Presný dátum ešte spoločnosť Amazon nezverejnila kvôli neistej koronavírusovej situáciu v USA.

01 - Modified: 2024-11-14 13:00:00 - Feat.: - Title: Amazon Haul chce konkurovať čínskym obchodom Temu a Aliexpress. Takto bude fungovať 02 - Modified: 2024-11-07 11:57:22 - Feat.: - Title: Technologickí giganti po Trumpovom víťazstve otáčajú mincu. Po kritike prichádzajú gratulácie 03 - Modified: 2024-11-01 21:31:00 - Feat.: - Title: Akcie v USA vďaka Amazonu vzrástli, dolár posilnil 04 - Modified: 2024-10-11 22:00:00 - Feat.: - Title: Brúsia si zuby na giganta. V Amerike tlačia na rozbitie Googlu 05 - Modified: 2024-08-19 08:35:06 - Feat.: - Title: Amerike sa darí aj v ťažkých časoch. Tržby gigantu potiahol segment, ktorého obľuba rastie aj na Slovensku
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 01:57