Automobilka Mitsubishi Motors odchádza z Európy. Automobilka sa rozhodla pozastaviť vývoj úprav svojich vozidiel pre európsky trh a momentálne pripravuje stratégiu na zachovanie služieb pre majiteľov vozidiel. Upozornil na to web Automotive News Europe.
Kvôli európskym predpisom bude musieť automobilka zabezpečiť servis aj päť rokov po ukončení predaja.
Japonská automobilka v prvom finančnom štvrťroku, ktorý skončil 30. júna, prerobila 176,2 miliardy jenov (zhruba 1,43 miliardy eur) po zisku 9,3 miliardy jenov pred rokom. Globálny dopyt po automobiloch totiž podkopala koronavírusová kríza. Firma počíta so stratou rovnako v celom finančnom roku.
Štvrťročné tržby automobilky sa prepadli o zhruba 57 percent na necelých 230 miliárd jenov. V celom finančnom roku teraz firma očakáva čistú stratu 360 miliárd jenov, čo by znamenalo najhorší celoročný výsledok za 16 rokov. Predpokladá tiež pokles celoročných tržieb o 35 percent na 1,48 bilióna jenov, napísala agentúra Kjódó.
Automobilka podľa agentúry AP varovala, že dopady koronavírusovej krízy na dopyt po automobiloch budú väčšie ako ujma, ktorú automobilový trh utrpel v dôsledku finančnej krízy z roku 2008. Upozornila, že tak bude určitú dobu trvať, než sa dopyt zotaví.
Automotive priemysel má problémy aj na Slovensku. Podieľa sa takmer 14 percentami na našom HDP. Zamestnáva vyše 250-tisíc ľudí v štyroch výrobných a viac ako 350 dodávateľských fabrikách. Aj napriek silnému zázemiu nemá nič isté. Výrobcovia i dodávatelia sa totiž aktuálne sťažujú na zhoršovanie podnikateľského prostredia, čo im výrazne komplikuje cestu za prideľovaním dôležitých produktov.
O svoju budúcnosť sa najnovšie obáva trnavská fabrika. „Nemáme ďalšiu víziu. Nemáme žiadne náznaky, že by sa nový model mal vyrábať u nás,“ tvrdí Martin Dzama, výrobný riaditeľ a zástupca generálneho riaditeľa závodu PSA, ktorý vyrába modely značiek Peugeot a Citroën.
Podobné problémy má aj náš najväčší zamestnávateľ Volkswagen. Bratislavská fabrika sa aktuálne uchádza o nový model, výrobe budú pravdepodobne pridelené modely Superb a Passat. Nič však nie je isté. Automobilka sa preto snaží zvyšovať efektivitu, Úrad vlády s vedením podpísal memorandum a najnovšie pomáhajú aj odbory. Tie sa podujali predĺžiť kolektívnu zmluvu o jeden rok, teda do konca roku 2024.