Výrobcov v Európe trápi zatváranie prevádzok, padajúci dopyt a oslabená logistika. Volkswagen sa preto rozhodol zatvoriť všetky európske prevádzky vrátane Bratislavy.
Autopriemysel s takmer 14 miliónmi pracovníkov v 310 výrobných prevádzkach a ročnými tržbami za takmer 85 miliárd eur položil na lopatky jeden z najmenších, no zároveň najnebezpečnejších organizmov na svete.
Koncerny Volkswagen, PSA, FCA spolu s výrobcom Renault, ktoré spolu združujú 24 značiek automobilov a množstvo dodávateľských firiem, sa rozhodli zatvoriť brány svojich závodov na niekoľko dní až týždňov.
Reštrikcie sa nevyhli ani ekonomike, kde sa vyrobí najviac automobilov na tisíc obyvateľov na svete, teda Slovensku.
Bratislavský Volkswagen definitívne ukončil svoje aktivity včera a trnavská výroba zatvorí brány vo štvrtok. Žilinská Kia i Jaguar v Nitre spolu so stovkami dodávateľov zatiaľ pokračujú v nezmenenom režime.
Dôvod...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-08 14:24:02 - Feat.: - Title: Šéf OFZ pre HN: Mnohé huty prežívajú vďaka predaju emisných povoleniek. Prejedajú si tak vlastnú budúcnosť
02 - Modified: 2024-11-08 10:44:44 - Feat.: - Title: Logika velí presunúť prestížne Audi z Bruselu do Bratislavy, no Slovensko stráca. Kam mieri top model?
03 - Modified: 2024-10-20 22:02:38 - Feat.: - Title: Potenciál slovenského IT dusí „vysávačový efekt“. Experti odchádzajú na Západ a naše firmy zívajú prázdnotou
04 - Modified: 2024-10-18 13:03:06 - Feat.: - Title: Volkswagen Slovakia zvýšil energetickú efektívnosť výroby o 60 percent
05 - Modified: 2024-10-18 15:08:58 - Feat.: - Title: Emisné limity a clá proti Číne. Na ničom z toho sa členské krajiny Únie ani výrobcovia nevedia zhodnúť