„Festival je hus, ktorá znáša zlaté vajcia,“ cituje portál televízie France 24 jedného z recepčných hotela Herve v meste Cannes. Do Cannes, ktoré je dejiskom najsledovanejšieho filmového festivalu, sa totiž každoročne zbiehajú tisícky médií, umelcov, divákov. A to má obrovský vplyv na ekonomiku mesta aj regiónu na Francúzskej riviére. Len predvlani priniesol festival mestu takmer dvesto miliónov eur.
Jeden z najprestížnejších festivalov sveta, ktorý sa oficiálne začal v utorok večer, je pritom tento rok spojený so 60. výročím. To oslavuje najväčší svetový Filmový trh, ktorý je dnes paralelnou a neodmysliteľnou súčasťou festivalu pre filmový biznis – produkciu, distribúciu a internetové platformy.
Jeho začiatky boli pritom skromné: zhruba 20 účastníkov sa stretlo v jednej projekčnej miestnosti na streche starej budovy. Išlo však o zárodok akcie, ktorá okolo seba okamžite sústredila pozornosť. V nasledujúcich rokoch sa už pravidelne prenajímali všetky kiná na známej Rue d´Antibes na platené premietania. V rámci týždeň trvaj...
Zostáva vám 85% na dočítanie.