netflixReuters
StoryEditor

Mladá generácia pripravuje firmy ako Netflix o milióny. Za služby neplatí

22.08.2018, 18:00
Autor:
tantan
Mladí ľudia si navzájom heslá k prémiovým účtom požičiavajú, čím pripravujú streamovacie spoločnosti o milióny.

Užívatelia streamingových služieb pripravujú spoločnosti, ako je Netflix o desiatky miliónov dolárov ročne. Až 42 percent používateľov do 21 rokov totiž za sledovanie videí neplatí. Prihlasovacie údaje si jednoducho požičiavajú od priateľov alebo preberajú od svojich rodičov.

Streamovacie služby ako je Netflix, Hulu či Amazon strácajú milióny na mladých užívateľoch. Tí medzi sebou zdieľajú heslá a ochudobňujú tak spoločnosti o potencionálnych zákazníkov.

"Prial by som si, aby som mal riešenie, pretože to skutočne poškodzuje obchodný model a spoplatnenie týchto služieb," hovorí Jill Rosengardu Hill, výkonný prezident spoločnosti Media Magic, v rozhovore pre CNBC.

Netflix problém v minulosti nevidel

Heslá podľa Hilla zdieľa až 35 percent mileniálov. Staršia generácia X v porovnaní s nimi zdieľa heslá len v 19 percentách prípadov a z najstaršej generácie baby boom len 13 percent užívateľov.

Spoločnostiam tak podľa CNBC unikajú desiatky miliónov dolárov, ktoré by im služby mohli priniesť v prípade, že by za ne zákazníci skutočne platili. Napríklad streamingová služba Hulu prichádza približne o miliardu dolárov ročne.

Generálny riaditeľ Netflix, Reed Hastings, pritom v roku 2016 povedal, že zdieľanie hesiel nie je problém. O dva roky skôr uviedol Richard Pleper, riaditeľ HBO, niečo podobné: "Neignorujeme to a hľadáme spôsob, akým zdieľanie hesiel ovplyvniť. Ale hovorím vám, nie je to zásadný problém."

Podľa expertov sa však situácia zhoršuje. Užívatelia mladší ako 21 rokov si heslá "požičiavajú" dokonca v 42 percentách prípadov. "Prístup k službe majú najprv prostredníctvom rodinného účtu. Ten potom využívajú aj počas rannej dospelosti," píše CNBC.

Princíp rodinných taríf

Ide o podobný princíp ako s rodinnými mobilnými paušálmi. Lenže zatiaľ čo operátori účtujú za členov rodiny extra poplatky, bariéry pri prihlasovaní a streamovaní prémiového obsahu z viacerých zariadení, sú nižšie.

"Zdieľanie je extrémne príťažlivé, zvlášť v okamihu, kedy jeho súčasťou nie sú priame náklady," vysvetľuje Sudeep Bhatia, profesor psychológie a marketingu na univerzite v Pensylvánii. "Tým, že dám svojmu priateľovi heslo pravdepodobne neovplyvním vlastný zážitok zo zhliadnutia, ale môže to prehĺbiť puto medzi nami dvoma," dodáva.

Spoločnosti potom strácajú aj tých užívateľov, ktorí si účet pôvodne zaplatili. Títo ľudia totiž vidia, že môžu streamovať aj pomocou cudzieho účtu. A zadarmo. "Desať dolárov za vlastný prístup potom berú ako stratené peniaze," hovorí profesor.

01 - Modified: 2024-06-21 10:00:00 - Feat.: - Title: Netflix otvorí vlastné tematické domy. Oproti Disneylandu sú na smiech, stavia na Stranger Things, Squid Game či Bridgertone 02 - Modified: 2024-06-06 09:00:00 - Feat.: - Title: Netflix po Dahmerovi predstaví ďalších vrahov. Vieme, akému prípadu sa bude venovať druhá séria populárneho seriálu 03 - Modified: 2024-06-06 10:04:28 - Feat.: - Title: Zlí chlapci Peaky Blinders sa vracajú. Netflix potvrdil vznik celovečerného filmu aj s účasťou Cilliana Murphyho 04 - Modified: 2024-06-06 08:00:00 - Feat.: - Title: Rozuzlenie tretej série Bridgertonu či finále Sweet Tooth. Aj tieto novinky ťa čakajú na Netflixe v júni 05 - Modified: 2024-06-03 06:00:00 - Feat.: - Title: Čo sledovať v júni na Disney+? Čaká ťa nový príbeh zo sveta Star Wars, návrat na futbalový trávnik aj príbeh Karla Lagerfelda
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
08. júl 2024 20:27