Autá pre Autolib vyrába priemyselný a dopravný gigant Bolloré
Groupe.Reuters
StoryEditorProjekt zdieľania áut v Paríži končí. Nabral obrovskú stratu
Keď projekt v roku 2011 štartoval, veril jeho iniciátor, starosta Bertrand Delanoë, že môže byť časom ekonomicky sebestačný.
Nápad, ktorý vyzerá na prvý pohľad lákavo. Namiesto vlastného auta si sadnete pred domom do elektromobilu, o ktorý sa delíte s ďalšími ľuďmi, prejdete s ním, kam potrebujete, dáte ho nabíjať a viac sa oň nestaráte.
Za pol hodiny zaplatíte deväť eur. Keď vás pôjde viac, je to zhruba rovnako drahé ako parížske metro a asi štyrikrát lacnejšie ako taxík. Predplatitelia jazdia dokonca za šesť eur.
Teraz však projekt Autolib v Paríži končí. Nie že by nebol záujem. V Autolibe je registrovaných vy...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-06 14:24:43 - Feat.: - Title: Peking kritizuje plánované clá Európskej únie na dovoz čínskych elektromobilov
02 - Modified: 2024-10-05 12:49:58 - Feat.: - Title: Paríž prudko zvýšil parkovné majiteľom ťažkých vozidiel
03 - Modified: 2024-10-04 12:19:20 - Feat.: - Title: Prehlasovali nás. Únia prijala kladivo na čínske e-autá, odvetný krok zabolí najmä náš Volkswagen a Jaguar
04 - Modified: 2024-10-02 13:09:03 - Feat.: - Title: V súkromnom sektore USA vzniklo v septembri omnoho viac miest, než sa čakalo
05 - Modified: 2024-10-02 12:52:59 - Feat.: - Title: Švédsky výrobca batérií Northvolt ubezpečuje, že postaví továreň v Nemecku