Autá pre Autolib vyrába priemyselný a dopravný gigant Bolloré Groupe.Reuters
StoryEditor

Projekt zdieľania áut v Paríži končí. Nabral obrovskú stratu

16.07.2018, 00:00
Keď projekt v roku 2011 štartoval, veril jeho iniciátor, starosta Bertrand Delanoë, že môže byť časom ekonomicky sebestačný. 

Nápad, ktorý vyzerá na prvý pohľad lákavo. Namiesto vlastného auta si sadnete pred domom do elektromobilu, o ktorý sa delíte s ďalšími ľuďmi, prejdete s ním, kam potrebujete, dáte ho nabíjať a viac sa oň nestaráte. 

Za pol hodiny zaplatíte deväť eur. Keď vás pôjde viac, je to zhruba rovnako drahé ako parížske metro a asi štyrikrát lacnejšie ako taxík. Predplatitelia jazdia dokonca za šesť eur. 

Teraz však projekt Autolib v Paríži končí. Nie že by nebol záujem. V Autolibe je registrovaných vy...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-06 14:24:43 - Feat.: - Title: Peking kritizuje plánované clá Európskej únie na dovoz čínskych elektromobilov 02 - Modified: 2024-10-05 12:49:58 - Feat.: - Title: Paríž prudko zvýšil parkovné majiteľom ťažkých vozidiel 03 - Modified: 2024-10-04 12:19:20 - Feat.: - Title: Prehlasovali nás. Únia prijala kladivo na čínske e-autá, odvetný krok zabolí najmä náš Volkswagen a Jaguar 04 - Modified: 2024-10-02 13:09:03 - Feat.: - Title: V súkromnom sektore USA vzniklo v septembri omnoho viac miest, než sa čakalo 05 - Modified: 2024-10-02 12:52:59 - Feat.: - Title: Švédsky výrobca batérií Northvolt ubezpečuje, že postaví továreň v Nemecku
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. október 2024 17:26