Prvý priamy komerčný let medzi Austráliou a Európou sa uskutoční v sobotu na trase Perth - Londýn dlhej 14.498 kilometrov a potrvá približne 17 hodín, v závislosti na sile vetra. Ešte v roku 1935 cesta lietadlom z Austrálie do Británie zabrala štyri dni a mala sedem medzipristátií.
Lietadlo Boeing 787 Dreamliner spoločnosti Qantas vzlietne z Perthu v sobotu o 18:50 miestneho času (11:50 SEČ) a na londýnskom letisku Heathrow pristane v nedeľu okolo 5:10. Na spiatočnej ceste opustí Heathrow o 13:30 a do Perthu dorazí o 15:00 nasledujúci deň. Počiatočnou a v opačnom smere konečnou destináciou je Melbourne.
Najdlhší let, ktorý je v súčasnej dobe vo svetovej ponuke, je z hlavného mesta Nového Zélandu do hlavného mesta Kataru a trvá najmenej 17 hodín a 40 minút. Singapore Airlines sa ale chystajú lietať na trase Singapur - New York, čo by malo trvať 19 hodín.
Stroj Boeing 787 Dreamliner, ktorý prepraví 236 cestujúcich, bol upravený, aby pri dlhom lete poskytol väčšie pohodlie. Ako uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Alan Joyce, lietadlo je vybavené systémom, ktorý tlmí turbulencie, má väčšie okná a je mimoriadne tiché. Vďaka menšiemu počtu sedadiel ponúka väčšie pohodlie aj úložné priestory.
Joyce cieli na majetnejšiu klientelu, takmer tretina sedadiel je v luxusnejších triedach, zatiaľ čo na linke Londýn - Singapur im jeho firma vyhradzuje necelú štvrtinu. Ďalšiou európsku destináciou austrálskych aeroliniek pre nonstop lety je Paríž.
Nie každý je však presvedčený o ekonomickej životnosti projektu, kritici namietajú, že napríklad let zo Sydney do Londýna cez Perth, ktorý je jedným z najodľahlejších miest na svete, ušetrí len málo času v porovnaní s prestupom v Ázii alebo Perzskom zálive a pre cesty do kontinentálnej Európy je pohodlnejšie letieť cez Blízky východ.
Čo urobí nová linka s cenami leteniek, ukáže čas. Vlani v júni prišla cesta v biznis triede na 6614 austrálskych dolárov, zatiaľ čo o dve a pol hodiny dlhšie alternatíva so Singapore Airlines cez Singapur stála 4843 dolárov.