Diskonty Lidl vykázali v Česku vo finančnom roku 2016/2017 rekordný zisk pred zdanením 4,1 miliardy českých korún, medziročne o dve percentá viac. Tržby spoločnosti stúpli o 14 percent na 43,7 miliardy českých korún. Vyplýva to z výročnej správy Lidli. Nemecký diskont, ktorý vstúpil na český trh v roku 2003 ako posledný z veľkých reťazcov, tak na tržbách dohnal konkurenčné Tesco.
"Spoločnosť predpokladá v nasledujúcom období rozvoj obchodných aktivít približne rovnakým tempom ako v predchádzajúcom období," uviedla firma v správe. Lidl minulý týždeň oznámil, že do troch rokov chce prijať 2000 ľudí. Diskonty zvýšili od marca nástupnej mzdu pokladničných a predavačiek o pätinu na 28 tisíc českých korún, v Prahe a okolí na viac ako 29 tisíc korún. Rovnakým tempom sa zvýšili platy súčasných zamestnancov.
Spoločnosť v posledných rokoch svojej predajne modernizuje. Z celkového počtu 236 ich už prestavala už 164. Najväčší premenou prešlo 22 predajní, ktoré boli prestavané podľa konceptu novej generácie. Na mieste pôvodnej budovy tak vyrástli nové dvojposchodové predajne využívajúci moderné technológie.
"Celkom v prvej polovici roka plánujeme postaviť päť predajní novej generácie. Okrem toho počítame aj s výstavbou niekoľkých úplne nových predajní," uviedla hovorkyňa Lidlu Zuzana Holá.
Diskont má v Česku 236 predajní. Asi 80 percent sortimentu predáva pod privátnou značkou. Vlani v Česku spustil e-shop s nepotravinárskym tovarom. Reťazec teraz patrí medzi najväčších domácich obchodníkov spolu s firmami Tesco, Kaufland, Ahold a Penny Market. Lidl s Kauflandom patrí do nemeckej maloobchodnej skupiny Lidl & Schwarz-Gruppe.