Nemecký výrobca športového oblečenia a obuvi Puma vo štvrtom štvrťroku viac ako zdvojnásobil zisk pred daňami a úrokmi (EBIT) na 30 miliónov eur. Firma dnes uviedla, že k výsledku prispel silný dopyt po topánkach. Puma, ktorá stále zaostáva za domácim rivalom Adidas a za lídrom trhu, americkou spoločnosťou Nike, tento rok čaká rast prevádzkového zisku o tretinu na 305 a 325 miliónov eur.
Predaj očistený o kurzové výkyvy by sa mal v tomto roku zvýšiť o desať percent. Podnik dnes tiež oznámil, že uzavrel dohodu o spolupráci s talianskym futbalovým klubom AC Miláno.
Najvýznamnejší nárast zaznamenal kľúčový obchod s obuvou. Najrýchlejšie, a to o 18,5 percenta, sa zvýšili tržby v Európe, na Blízkom východe a v Afrike, nasledoval región Severnej a Južnej Ameriky so 14 percentami.
Celkovo sa tržby zvýšili o 14 percent a prvýkrát presiahli štyri miliardy eur. Firma sa v posledných rokoch sústreďuje na športy ako je futbal, beh a motorizmus. Na trh sa ale okrem toho uviedla kolekcia speváčky Rihanny.
Francúzska spoločnosť Kering, čo je materský podnik a zároveň hlavný akcionár, v polovici januára oznámila, že Pume odovzdá väčšinu svojich akcií a veľkú časť rozdelí medzi svojich akcionárov.
Ponechať si chce v nemeckej firme 16 percent akcií. Zhruba 29 percent ich potom bude držať holdingová spoločnosť šéfa Keringu Françoise-Henriho Pinaulta s názvom Artemis, uviedla agentúra DPA.