V čom sa odlišujú prevádzky McDonald's v Spojených štátoch a na Slovensku?
Na úvod musím povedať, že som bol veľmi nadšený, že sa môžem pripojiť k tímu McDonald's na Slovensku a v Česku. Za 33 rokov môjho pôsobenia v spoločnosti sme sa s rodinou niekoľkokrát sťahovali, aby sme prijali nové úlohy a výzvy, vždy to však bolo v rámci USA. Keď sme sa sťahovali v rámci štátov, oceňoval som našu konzistenciu, kvalitu a predovšetkým ľudí, ktorí zabezpečujú chod systému, ako našich franšízantov, dodávateľov a zamestnancov. Keď sme prišli sem, bol som rád, že vidím rovnakú konzistenciu a rovnakú oddanosť značke.
Aký bol váš prvý dojem z reštaurácií?
Bola tu čistota, pohostinnosť a skvelé jedlo. Tak ako po celom svete, aj tu je počas pandémie ťažké prevádzkovať reštaurácie, maloobchod či jednoducho žiť. Naši ľudia to však zvládli veľmi dobre a vďaka nim zostáva podávanie kvalitných jedál v bezpečnom a čistom prostredí naďalej našou prioritou. Čo sa týka rozdielov, naše reštaurácie tu v mnohých prípadoch kladú väčší dôraz na stravovanie dine-in ako drive-through, spolu s kompletným sortimentom nápojov a dezertov McCafé. Zbožňujem naše podnikanie v rámci McCafé, a keď sa raz vrátim do USA, určite si so sebou zoberiem množstvo nových skúseností.
Prinášate najmä skúsenosti zo Západu. Ako ich plánujete pretaviť do našich krajov?
Máte pravdu. V McDonald's pracujem od roku 1988 a prešiel som rôznymi pozíciami. Mal som to šťastie, že som sa mohol dotknúť asi každej časti biznisu. Videl som, čo funguje a čo nie. Naši franšízanti a zamestnanci odvádzajú dobrú prácu a biznis tu na Slovensku aj v Česku funguje dobre. Nejde teda ani tak o masívne zmeny, ale skôr o to, aby sme aj naďalej boli lídrom, inovovali a poskytovali služby zákazníkom podľa toho, kde a ako nás potrebujú, aby sme im spríjemnili deň. Niekoľko mojich priorít je urýchliť rozvoj talentov, zabezpečiť, aby sme prilákali tých najlepších ľudí v rámci reštaurácií, podporný personál a našich franšízantov, a potom im poskytnúť prvotriedne školenia a príležitosti, aby sa v kariére posunuli tak ďaleko, ako len chcú. Taktiež plánujem poskytnúť moje predchádzajúce skúsenosti na to, aby sme naše McDrive platformy ešte viac zrýchlili a uľahčili ich používanie pre našich hostí. Napríklad s novými doplnkami, akým je viac miest na „side-by-side“ objednávanie na McDrive, rýchlejšie platby a zabezpečenie toho, aby naši zamestnanci ľahšie a rýchlejšie vybavovali objednávky. V neposlednom rade chceme využívať technológie na bezproblémové objednávanie našich produktov, a to kedykoľvek a kdekoľvek sa naši hostia nachádzajú.
Podľa portálu Finstat tržby McDonald's Slovakia tento rok po rokoch rastu klesli. Čo je príčinou poklesu tržieb?
V roku 2019 sme zaznamenali veľmi solídny rast. No podobne ako väčšinu reštauračných a maloobchodných firiem, pandémia a vládne opatrenia, ktoré sa začali krátko po nej, ovplyvnili náš predaj. V náročných časoch sme však reagovali proaktívne posilnením našich predajných kanálov, ako sú McDrive, McDelivery, a dokonca sme vytvorili McWalk pre tých zákazníkov, ktorí nevlastnia vozidlá. Zdravie našich zamestnancov a zákazníkov bolo a vždy bude našou prioritou číslo jeden, preto sme zvážili všetky opatrenia a stále ich považujeme za potrebné aj za cenu niektorých poklesov. Na splnenie všetkých opatrení vynakladáme viac finančných prostriedkov, ale vieme, že z dlhodobého hľadiska budeme v silnejšej pozícii. V skutočnosti sa tešíme, že budeme pokračova...
Zostáva vám 85% na dočítanie.