Jesenné sychravé počasie prináša so sebou rôzne nebezpečenstvá na cestách.Toyota
StoryEditor

Toyota neprisľúbila vyradenie áut na fosílne palivá. Časť sveta na to nie je pripravená, tvrdí automobilka

11.11.2021, 22:34
Autor:
TASRTASR
Najväčšia svetová automobilka na svete nepodpísala sľub, že postupne vyradí autá na fosílne palivá.

Veľké časti sveta nie sú pripravené na vozidlá s nulovými emisiami. Preto Toyota Motor tento týždeň nepodpísala sľub, že do roku 2040 postupne vyradí autá na fosílne palivá. Oznámila to vo štvrtok najväčšia svetová automobilka.

Šesť veľkých výrobcov automobilov vrátane General Motors, Ford, Volvo či Mercedes-Benz, podpísalo Glasgowskú deklaráciu o autách a dodávkach s nulovými emisiami.

Ale Toyota a druhý najväčší výrobca áut na svete Volkswagen, ako aj kľúčové automobilové trhy - Spojené štáty, Čína a Nemecko, to neurobili.

V mnohých častiach sveta nie sú vytvorené podmienky

Hovorca Toyoty povedal, že tam, kde existuje energetická a nabíjacia infraštruktúra, ekonomika a zákazníci sú pripravení, "sme pripravení urýchliť a pomôcť s podporou vozidiel s nulovými emisiami".

"Ale v mnohých oblastiach sveta, ako sú Ázia, Afrika, Blízky východ ešte nebolo vytvorené prostredie vhodné na podporu dopravy s nulovými emisiami," upozornil a dodal, "myslíme si, že dosiahnutie pokroku bude trvať dlhšie, preto je pre nás v tejto fáze ťažké zaviazať sa k spoločnému vyhláseniu."

Podľa štúdie, ktorá bola uverejnená v apríli počas výstavy Munich Mobility Show, existujú obrovské globálne rozdiely v nákupe elektrických vozidiel. Ich predaj prudko stúpa v Európskej únii, Číne a Spojených štátoch.

Tempo sa bude líšiť

Ale kumulatívne registrácie elektrických áut do roku 2020 v Južnej Amerike s viac ako 420 miliónmi obyvateľov boli pod hranicou 18-tisíc kusov.

V Afrike, ktorá je domovom 1,2 miliardy ľudí, boli výlučne v Južnej Afrike, pričom v roku 2020 predstavovali iba 1509 áut.

Volkswagen tiež argumentuje, že tempo zavádzania elektrických vozidiel sa bude "líšiť od regiónu k regiónu". Generálny riaditeľ VW Herbert Diess v stredu desiateho novembra na konferencii odmietol záväzok o nulových emisiách.

"Stále by mohlo mať zmysel používať autá na fosílne palivo v Latinskej Amerike v roku 2035," povedal Diess.

01 - Modified: 2021-10-25 14:57:19 - Feat.: 0 - Title: Model 3 od Tesly pokoril európsky trh ako prvý elektromobil v histórii 02 - Modified: 2021-11-03 10:35:01 - Feat.: 0 - Title: Od konceptu rovno do výroby? Toyota predstavila elektromobil bZ4X aj s podivným volantom 03 - Modified: 2021-11-05 10:59:59 - Feat.: 0 - Title: Nabíjacia záchranka prinesie elektromobilom box plný elektriny. Startup testuje v Prahe novú službu 04 - Modified: 2021-11-08 12:12:06 - Feat.: 0 - Title: Greenwashing nechutne hýbe svetom. Mnohé firmy sa tvária, že sú zelené, no v skutočnosti nie sú 05 - Modified: 2021-11-10 08:34:44 - Feat.: 0 - Title: Ďalší veľký hráč v odvetví elektromobilov vstúpil na burzu. Stavil na elektrické pick-upy 06 - Modified: 2021-11-10 12:52:32 - Feat.: 0 - Title: Spaľovacím motorom odzvonilo. Firmy chcú do elektromobility investovať stovky miliárd dolárov
01 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil 02 - Modified: 2024-11-03 14:16:01 - Feat.: - Title: Česko a Taliansko vyzvú Úniu na odklad pokút za slabý predaj elektromobilov 03 - Modified: 2024-10-25 10:28:33 - Feat.: - Title: Medzi Čínou a Úniu pretrvávajú rozdiely, pokiaľ ide o clo na elektromobily. Platiť majú od budúceho týždňa 04 - Modified: 2024-10-24 08:00:00 - Feat.: - Title: Dostupnosť elektromobilov rastie. Slovensko však nedokáže naskočiť na tempo revolúcie 05 - Modified: 2024-10-17 19:18:07 - Feat.: - Title: V spore o clá na čínske elektromobily vyzýva Rakúsko na dohodu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. november 2024 15:02