Adage
StoryEditor

Coca-Cola zostruje konkurenčný boj. Odkúpila značku nápojov pre športovcov za miliardy dolárov

01.11.2021, 14:27
Autor:
ČTKČTK
Coca-Cola získal plnú kontrolu nad značkou nápojov pre športovcov BodyArmor.

Americký výrobca nealkoholických nápojov Coca-Cola získal plnú kontrolu nad značkou nápojov pre športovcov BodyArmor. Firma to dnes oznámila v tlačovej správe.

Pätnásť percentný podiel kúpila už v roku 2018, za zvyšných 85 percent teraz zaplatí 5,6 miliardy dolárov. Podľa serveru CNBC ide o najväčšie prevzatie značky, aké doteraz Coca-Cola uskutočnila.

Denník The Wall Street Journal upozornil, že Coca-Cola týmto krokom zostruje konkurenčný boj so značkou Gatorade, ktorá trhu s nápojmi pre športovcov dominuje a ktorá je súčasťou rivala PepsiCo.

BodyArmoru teraz na trhu s nápojmi pre športovcov patrí druhá priečka, z ktorej zosadil značku Powerade patriacu Coca-Cole, píše CNBC.

Ohlásená transakcia ohodnocuje celú firmu BodyArmor zhruba na 6,6 miliardy dolárov. Zdroje denníka uviedli, že Coca-Cola zostávajúci podiel kupuje od zakladateľov podniku a od investorov, vrátane skupiny profesionálnych športovcov, napríklad basketbalistu Jamesa Hardena či baseballistu Mikea Trouta.

Zhruba 400 miliónov dolárov za podiel vo firme BodyArmor podľa týchto zdrojov v rámci transakcie získa pozostalosť legendárneho basketbalistu Kobeho Bryanta, ktorý do podniku investoval už v prvých rokoch jeho fungovania.

Spoločnosť BodyArmor vznikla v roku 2011. Bryant podľa zdrojov do podniku investoval šesť miliónov dolárov a pred svojou smrťou pri minuloročnej havárii vrtuľníkov pôsobil v jeho správnej rade.

01 - Modified: 2021-05-27 14:24:33 - Feat.: 0 - Title: Prichádza nová Coca-Cola Zero Sugar podporená kampaňou „Yes or No“ 02 - Modified: 2021-06-02 08:40:01 - Feat.: 0 - Title: Coca-Cola spúšťa kampaň na oslavu 50 rokov svojho pôsobenia na českom a slovenskom trhu 03 - Modified: 2021-06-27 14:20:02 - Feat.: 0 - Title: Ronaldo versus Coca Cola 04 - Modified: 2021-07-26 15:04:26 - Feat.: 0 - Title: Coca-Cola má novú marketingovú riaditeľku v Česku i na Slovensku. Je ňou Martina Lovětínská 05 - Modified: 2021-08-10 11:05:08 - Feat.: 0 - Title: Marketingové oddelenie The Coca-Cola Company ČR/SR povedie Jakub Loos 06 - Modified: 2021-08-26 12:21:23 - Feat.: 0 - Title: Coca-Cola má novú šéfku HR pre Česko a Slovensko 07 - Modified: 2021-09-08 08:21:31 - Feat.: 0 - Title: Microsoft chce obrím vysávačom vysať CO2 z atmosféry. Coca-Cola z neho následne vyrobí limonádu 08 - Modified: 2021-09-29 15:58:41 - Feat.: 0 - Title: Coca-Cola uvádza novú globálnu filozofiu značky 09 - Modified: 2021-10-05 15:03:42 - Feat.: 0 - Title: The Coca-Cola Company ČR a SR má nového generálneho riaditeľa
01 - Modified: 2022-05-02 07:03:53 - Feat.: - Title: Coca-Cola otvorila svoj prvý značkový obchod v Európe 02 - Modified: 2022-03-14 08:53:48 - Feat.: - Title: Coca-Cola: Zálohovanie nás stálo viac ako 100-tisíc eur 03 - Modified: 2022-02-16 13:37:24 - Feat.: - Title: Coca-Cola štartuje kampaň Screentime 04 - Modified: 2022-01-25 13:31:19 - Feat.: - Title: Coca-Cola HBC má novú riaditeľku právneho oddelenia 05 - Modified: 2021-11-11 18:57:25 - Feat.: - Title: Coca-Cola má prvú vianočnú kampaň v rámci novej filozofie značky Real Magic
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 07:59