Jedna kauza, jeden vinník a dvojaký meter. Tak by sa dala opísať jednou vetou kauza dieselgate, ktorá sa s nemeckým koncernom Volkswagen ťahá už od roku 2015. Aj keď sa problémové vozidlá, ktorých malo byť viac ako 11 miliónov, dostali do celého sveta, nie ku všetkým mal výrobca rovnaký prístup.
Zatiaľ čo sa v Spojených štátoch majitelia problémových motorov dočkali nápravy i finančného odškodnenia, na európskom trhu výrobca k podobným krokom odmieta pristúpiť. Zákazníci starého kontinentu sa však cítia podvedení a požadujú rovnosť. Hromadné žaloby sa začali množiť v Nemecku odkiaľ sa rozšírili do ďalších krajín.
Najnovšie by sa odškodnenia mohli dočkať aj slovenskí majitelia dotknutých vozi...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
Zostáva vám 85% na dočítanie.