Spotrebiteľská dôvera v Nemecku sa zvyšuje a signalizuje rastúce očakávania obyvateľstva v súvislosti s ďalším vývojom domácej ekonomiky. Informovali o tom agentúry Reuters a AP, ktoré zverejnili údaje inštitútu pre prieskum trhu GfK.
Index spotrebiteľskej dôvery na október dosiahol podľa GfK hodnotu 7,1 bodu oproti septembrovej úrovni 7 bodov. Výsledok za september zároveň znamenal mierne zlepšenie oproti pôvodnému odhadu na úrovni 6,9 bodu. GfK uviedol, že ochota Nemcov nakupovať je v súčasnosti najvyššia za takmer sedem rokov, keď vyššia bola naposledy v decembri 2006.
GfK zverejnil údaje deň potom, ako inštitút pre výskum ekonomiky Ifo uviedol, že index podnikateľskej dôvery vzrástol v septembri už piaty mesiac po sebe. Index sa zvýšil na 107,7 bodu zo 107,6 bodu v predchádzajúcom mesiaci.