Jedna z najdôležitejších častí firemnej stratégie je vybrať správne logo. Tento proces trvá veľa času, talentu... a niekedy aj peňazí.
Portál Stock Logos dal dokopy zoznam najznámejších značiek sveta aj s cenami, ktoré zaplatili za svoje logá. Pozrite sa, koľko za ne zaplatili ikony ako Coca-Cola, Nike či BP:
Coca-Cola: 0 dolárov
Logo slávneho nápoja vytvoril partner zakladateľa firmy a účtovník Frank M. Robinson v roku 1886. Podľa webu výrobcu nealkoholických nápojov prišiel Robinson s nápadom, dať firme meno Coca-Cola. Myslel si, že názov s dvoma písmenami "C" bude dobre fungova´t pri marketingu.
Google: 0 dolárov
Logo najväčšieho vyhľadávača prešlo za posledné roky miernymi úpravami. Jeho prvú verziu ale vyrobil spoluzakladateľ Googlu Sergey Brin v programe Gimp.
Twitter: 15 dolárov
Twitter kúpil práva na svoje logo v databanke obrázkov za 15 dolárov. Jeho tvorca získal podiel z predaja. Celých šesť dolárov.
Nike: 35 dolárov
Spoluzakladateľ športovej značky Phil Knight kúpil logo svojej firmy od študenta dizajnu za 35 dolárov v roku 1971.
Enron: 33-tisíc dolárov
Paul Rand dostal za vytvorenie loga pre skrachovanú energetickú firmu Enron 33-tisíc dolárov. Vytvoril tiež logá pre ABC, IBM, UPS a NeXT.
NeXT: 100-tisíc dolárov
Logo pre bývalú americkú počítačovú spoločnosť, ktorú zakladal bývalý šéf Applu Steve Jobs po výpovedi vo svojej firme, má logo od Paula Randa. Ten za logo v roku 1986 zinkasoval stotisíc dolárov.
Olympiáda v Londýne v roku 2012: 625-tisíc dolárov
Organizačný výbor olympíjskych hier minul túto sumu za logo, ktoré sa ukázalo ako kontroverzné. Wolff Olins ho nadizajnoval v roku 2007.
Pepsi: 1 milión dolárov
Logo Pepsi prerobil Arnell Group a zinkasoval za to milión dolárov. Cena bola za kompletnú dokumentáciu, ktorá bola na 28 stranách.
BBC: 1,8 milióna dolárov
BBC prerobila svoje logo v roku 1997, prešla z naklonených písmen na jednoduché, ktoré sa nazývajú Gill Sans.
BP: 211 miliónov dolárov
Podľa informácií, ktoré uverejnil portál, BP zaplatilo za svoje logo v roku 2008 vyše dvesto miliónov dolárov. Reklamná agentúra Ogilvy & Mather pracovala s meniacim sa logom BP.