Jednou z najdôležitejších úloh v roku 2007 bolo pre Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyriešenie starých dlhov, vlečúcich sa s podnikom niekoľko rokov. Generálny riaditeľ ŽSR Dalibor Zelený medzi ne počíta aj naštartovanie procesu efektívneho hospodárenia pri veľkých stavbách na koridorovej trati z Bratislavy smerom na Nové Mesto nad Váhom. Dôvodom bolo ich včasné dokončenie a za vyčlenené finančné prostriedky. Za dôležitú považuje aj prípravu revitalizácie železničných staníc v záujme zlepšovania služieb pre cestujúcich.
"Sme veľmi radi, že v spolupráci s vládou sme v roku 2007 zbavili ŽSR všetkých starých dlhov. Aj to bol jeden z hlavných dôvodov, prečo sa ŽSR podarilo získať v tomto roku v hodnotení spoločnosti Moody´s Investors Services rating emitenta A1 a dlhodobý lokálny rating Aaa.sk. Znamená to, že sme sa dostali na úroveň najvyspelejších priemyselných spoločností," tvrdí D. Zelený. Rating A1 pre ŽSR odráža hlavne vysoké očakávanie podpory spoločnosti zo strany vlády v prípade nevyhnutnosti. Ratingový výhľad je pritom stabilný.
Šéf ŽSR považuje za dôležité v roku 2007 dokončenie modernizácie takmer 100 kilometrov trate z Bratislavy do Nového Mesta nad Váhom. Mala by sa tým podľa Zeleného zvýšiť kvalita cestovania. "Po dokončení všetkých vecí, ktoré s tým súvisia, ako je zabezpečovacie zariadenie, to bude trať európskeho štandardu pre tento typ rýchlosti, kde sa bude jazdiť nielen rýchlejšie, ale aj s väčšou kapacitou," predpokladá Zelený. Význam modernizácie tejto trate je podľa neho aj v tom, že do nákladného vozňa bude možné naložiť zhruba o 10 ton tovaru viac. Malo by to zvýšiť konkurencieschopnosť železničnej dopravy s prepravou viac tovaru.
StoryEditor