Napriek kvalitným technológiám zahraničných značiek Audi, Nissan či Toyota sa rovnako častejšie objavuje kritika ich prevádzky v centrách väčších miest.
Podľa prieskumu portálu Natankuj.sk si viac ako polovica ľudí praje zakázať terénne autá v centrách miest. Hoci hluk motorov takýchto áut je porovnateľný s menšími vozidlami, problematickým je hluk ich pneumatík na vozovke.
Napriek tomu sa tieto vozidlá môžu slobodne pohybovať v obytných zónach aj centrách miest. Bratislavský a košický magistrát pre HN potvrdili, že neexistujú žiadne obmedzenia týkajúce sa prevádzky terénnych áut. Na kritiku obyvateľov doteraz reagoval len Paríž, kde platí zákaz jazdy terénnych áut - podobne ako autobusov - v určitých zónach mesta.
Výnimkou je značka Hummer. "Tento rok sme zatiaľ predali desať áut. Pre náš typ H1, ktoré je v kategórii nad 3 a pol tony, platí zákaz jazdy do určitých častí zón väčších miest," tvrdí bratislavský predajca týchto vozidiel.
Na slovenský trh sa už dostali takmer všetky značky terénnych a športovo-úžitkových vozidiel. Najpredávanejšou značkou tejto kategórie je Toyota. Jej model Rav4 si od začiatku roka zaregistrovalo zhruba 140 Slovákov.
Nárast zaznamenávajú prevažne značky, ktoré sa na našom trhu už usadili. Volkswagen od začiatku roka vyrobil u nás viac ako 77-tisíc vozidiel modelu Q7, ktoré jeho dcérska firma Audi distribuuje do celého sveta. Za prvý polrok sa ich u nás predalo trinásť. Prioritou výroby slovenského Volkswagenu zostávajú popri Audi Q7 aj ďalšie dva terénne modely - Touareg a Cayenne, ktorý je modelom automobilky Porsche, najväčšieho akcionára VW. V predaji športovo-úžitkových áut sa u nás dobre aj darí ázijským autám značiek Nissan a Hyundai.
StoryEditor
Kupujeme viac tereniakov
Po Slovensku jazdí čoraz viac terénnych a športovo-úžitkových áut. Súvisí to každoročne s rastúcim predajom a domácou výrobou áut tejto kategórie.