Halloween, americká obdoba slovenských dušičiek pripadajúca na posledný októbrový večer, sa čoraz viac stáva príležitosťou na oslavy dospelých než detí. Svedčí o tom skokový nárast nákladov, ktoré sú americkí zákazníci starší ako 18 rokov ochotní minúť za halloweenske kostýmy, zábavu, pochúťky či výzdobu. Firma iParty s 50 obchodmi v siedmich štátoch USA zaznamenala o 42 percent vyšší záujem o kostýmy pre dospelých ako v roku 2001. Detského tovaru sa za rovnaké obdobie predalo len o 24 percent viac. "Halloween už nie je detský sviatok," povedal Phil Rist zo spoločnosti BIGresearch. Ľudia sa podľa neho snažia zbaviť pracovného stresu a šedi bežného života. "Je to jeden zo sviatkov, keď trochu uniknú každodennosti a aspoň na deň sa stanú niekým iným," dodáva. Útraty Američanov za tovar spojený s Halloweenom dosiahnu podľa prepočtov NRF 3,3 miliardy dolárov, čo je o 5,4 percenta viac ako vlani.