Rumunská petrochemická spoločnosť Petrom, dcéra rakúskeho ropno-plynárenského koncernu OMV, si stanovila nové ciele stratégie rastu a rozvoja do roku 2010. Okrem iného chce zintenzívniť obchod so zemným plynom a získať 35-percentný podiel na rumunskom trhu pri odbyte v objeme sedem miliárd kubických metrov, oznámil to včera na tlačovej konferencii šéf Petromu Gheorghe Constantinescu.
Podľa jeho slov je obchod s plynom dôležitým strategickým faktorom pre efektívny rast firmy. Spoločnosť chce využiť liberalizáciu trhu a zistiť, či je možné zvýšiť konkurencieschopnosť vlastnými kapacitami zásob.
Až 100 miliónov eur, v prepočte 3,874 miliardy korún, by mala spoločnosť každoročne investovať do hľadania nových ťažobných lokalít, pričom celková suma dosiahne v plánovanom období až tri miliardy eur. Využitie kapacity dvoch rafinérií, Arpechim a PetroBrazi, chce Petrom zvýšiť z terajších 79 percent na 95 percent a kvalitu prispôsobiť do roku 2007 požiadavkám Európskej únie.
Do roku 2010 plánuje spoločnosť postaviť viac ako 205 nových čerpacích staníc. V tomto segmente chce Petrom dosiahnuť viac ako 30-percentný podiel na trhu, po 26 percentách za minulý rok.
StoryEditor