Český súkromný dopravca Leo Express zvýšil v minulom roku stratu, a to napriek tomu, že počet cestujúcich vzrástol takmer o tretinu. Dôvodom sú podľa spoločnosti odpisy a náklady na rozvoj siete liniek.
Ako dnes oznámila firma, jej strata dosiahla vlani vyše 110 miliónov korún (4,09 milióna eur) oproti necelým 93 miliónom korún v roku 2015. Počet prepravených cestujúcich sa ale zvýšil o 30 percent na 1,4 milióna a tržby vzrástli o 47 miliónov na 300 miliónov korún.
V raste počtu prepravených cestujúcich pokračoval Leo Express aj v 1. štvrťroku tohto roka, keď zaznamenal medziročný rast o takmer 10 percent. "Počet prepravených cestujúcich rástol v 1. kvartáli napriek tomu, že od januára sme mali k dispozícii o jednu jednotku menej. Súpravy postupne prechádzali technickým vylepšením pre vstup na nové trhy," povedal riaditeľ firmy Leo Express Peter Köhler.
Dopravca plánuje napríklad vstup na poľský trh. Spoločnosť sa momentálne chystá na rozšírenie vlakovej siete. Podpísala zmluvu s čínskym výrobcom CRRC na dodávku troch vlakových súprav s opciou na prípadný nákup ďalších 30 strojov.
Vlani Leo Express rozširoval najmä sieť autobusových liniek. Spoločnosť vstúpila na trhy v Rakúsku a Nemecku, okrem iného spustila linky do Viedne, Linzu a Salzburgu. Navyše, v apríli vstúpila firma na nový trh zdieľania automobilov prostredníctvom spoločnosti SmileCar.