Chce sa zbaviť nálepky banky pre dôchodcov a osloviť aj mladšiu a strednú generáciu. Aj preto Poštová banka ohlásila zmenu loga, cieľovej skupiny aj segmentácie. Navyše tento finančný dom plánuje v najbližších mesiacoch vstúpiť na hypotekárny trh. Vlastníkom banky je J&T Finance Group SE.
„Čakáme na správnu príležitosť. Sadzby na úveroch na bývanie už našli dno. Som rád, že sme sa nepustili do cenovej vojny v minulom roku. Máme produkty nachystané, môžeme ich spustiť aj o týždeň, ale nebudem špecifikovať v ktorom kvartáli,“ hovorí pre HN Andrej Zaťko, generálny riaditeľ Poštovej banky.
Konkurenčné prostredia
Bankári z Poštovej banky si uvedomujú, že vstupujú na veľmi konkurenčné prostredie, kde sú úroky aj pod 1,5 percenta, a preto úrokové marže sú minimálne. Lenže vedia, že ak nalákajú klientov na hypotéku, môžu im neskôr predať aj drahší spotrebný úver, kreditku či poistenie alebo podielové fondy. To všetko má Poštová banka vo svojich sesterských firmách. Aj preto je ďalšou jej prioritou cross selling, teda predaj viacerých produktov pod jednou strechou.
K tomu by jej mali pomôcť aj rozšírená pobočková sieť. Tá by mala narásť na 65 okrem stoviek predajných miest na Slovenskej Pošte. „Pokryť sa budeme snažiť takmer každé okresné mesto najmä v ekonomicky silnejších krajoch ako je Žilinský, ale pôjdeme aj do prešovského a košického, ktoré sú slabšie pokryté,“ prezrádza Peter Hajko, člen predstavenstva Poštovej banky zodpovedný za retail.
Zmena loga
Poštovka prejde aj faceliftom, teda zmenou loga.Tradičné žlto modré s poštárskou trúbkou nahradí oranžovo žlté v tvare kruhu. Nové logo sa bude využívať aj na poštách, s tým rozdielom, že v ňom bude zachovaná pôvodná poštárska trúbka.
Rebranding by mal prebehnúť na najdôležitejších pobočkách do marca tohto roka. Ostatné pobočky sa zmenia do roku 2018.
Poštová banka tiež chce prilákať mladších klientov novou aplikáciou, ktorá bude spustená od 1. februára. Bude jednoduchá, praktická. Zmeny čakajú aj spotrebné úvery aj úvery zamerané na malých a stredných podnikateľov.