Japonský pivovar Asahi Group Holdings sa dohodol na prevzatí Plzeňského Prazdroja, Topvaru a ďalších východoeurópskych značiek, ktoré celkovo za 7,3 miliardy eur kúpi od spoločnosti SABMiller.
Nákup východoeurópskych značiek je pre pivovar Asahi najväčšou akvizíciou v jeho doterajšej histórii, informovala dnes agentúra Reuters.
Predaj aktivít SABMiller v Českej republike, Poľsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku je súčasťou podmienok pre prevzatie podniku zo strany amerického pivovaru Anheuser-Busch InBev, ktoré bolo dokončené v októbri.
Do súčasného nákupu patria ešte poľské značky Tyskie a Lech, maďarský Dreher a rumunský Ursus.
Spoločnosť Asahi sa už v minulosti dohodla na prevzatí niektorých značiek SABMiller, ako je Peroni a Grolsch. Celkom za ne zaplatí 2,55 miliardy eur. Predaj týchto značiek bol tiež podmienkou pre prevzatie SABMiller.
Server IHNED.cz už v pondelok s odvolaním sa na zdroj blízky transakcii informoval, že spoločnosť Asahi predložila najvyššiu ponuku na východoeurópskej značky SABMiller. Lidovky.cz potom s odvolaním sa na zdroj blízky rokovaní uviedoli, že z hry o tieto značky vypadli investičná skupina PPF najbohatšieho Čecha Petra Kellnera aj skupina J&T vedená Patrikom Tkáčom.
AB InBev sa na prevzatí SABMiller dohodol vlani a transakciu v hodnote 79 miliárd libier dokončil v októbri. Upevnil si tak pozíciu najväčšieho svetového výrobcu piva. Nová spoločnosť má pod kontrolou zhruba 27 percent svetového trhu s pivom.