Nemecký obchodný reťazec Aldi chce v budúcich troch rokoch investovať do svojich britských supermarketov 300 miliónov libier (347,08 milióna eur). Podľa informácií agentúry DPA chce Aldi opustiť stratégiu diskontných tovarov a ponúkať aj prémiové produkty, napríklad čerstvé mäso a ryby, ako aj pivo a kvalitné vína. Na druhej strane však stále sľubuje najnižšie ceny potravín v Británii.
Aldi je v Británii mimoriadne úspešný, rast dosahuje dvojciferné hodnoty, medzičasom má trhový podiel 6,2 percent a jeho tržby sa v Británii a Írsku medziročne zvýšili o 12 percent. Aldi chce do roka 2022 rozšíriť svoju britskú sieť zo súčasných 659 na 1000 supermarketov a ani hroziaci odchod Británie z EÚ jeho plány nenarušil.
Rovnaké úspechy slávi na ostrovnom trhu aj Lidl, ktorý má trhový podiel 4,6 percent. Spolu s Aldi a ďalšími dvomi diskontnými reťazcami dostávajú tamojšiu konkurenciu pod veľký tlak. Veľká britská štvorka - Tesco, Sainsbury's, Morrison a Asda - tak prišla o trhové podiely v prospech kontinentálnych rivalov.