Nemecký reťazec supermarketov Lidl, ktorý poznáme aj na Slovensku, pripravuje otvorenie predajní v desiatkách miest na východnom pobreží USA od štátov New Jersey po Georgiu, informuje server BusinessInsider.com.
Spoločnosť neprezradila, koľko predajní plánuje otvoriť, avšak zdroje realitnej spoločnosti CoStar uviedli, že Lidl plánuje otvoriť zhruba 150 prevádzok do roku 2018. Spoločnosť má v 26 európskych krajinách 10-tisíc predajní.
Lidl hľadá manažérov
Lidl si už prenajal priestory v desiatkach amerických miest a hľadá manažérov v mestách Richmong, Charlotte, Raleigh či v Augusta. Riaditeľstvo spoločnosti sídli v Arlingtone, v štáte Virginia. Na viacerých miestach buduje spoločnosť sklady.
Lidl a jeho nemecký kolega Aldi, ktorý už má v USA 1300 predajní, sú reťazce známe svojimi nízkymi cenami. V Británii, kde oba reťazce masívne expandovali, kompletne prevrátili trh s maloobchodmi. Predaje Lidlu v krajine sa zvýšili o 13,8 percent, Aldi si v rovnakej štatistike polepšil o 11,5 percent.
Tovar v krabiciach
Najväčšie britské reťazce si, naopak, pohoršili. Predaje klesli Tescu (o 1,3 percent), Morrison (2,4 percent), Sainsbury´s (1,4 percent) a v reťazcu Asda (5,9 percent).
Očakáva sa, že obchody Lidl v USA budú mať rozlohu od 2800 m2 do 3300 m2. Očakáva sa, že reťazec bude ceny držať nízko, bude používať privátne značky a tiež to, že Lidl menej investuje do zákazníckeho servisu. Väčšina výrobkov má byť vystavená priamo v krabiciach, čím sa zníži potrebný počet zamestnancov. Lidl tiež šetrí peniaze tým, že žiada zákazníkov, aby si priniesli vlastné nákupné tašky.
Americký spotrebiteľský trh reprezentuje 29 percent svetového trhu, informuje server InternationalBusinessGuide.org. Nasleduje Japonsko s podielom 8,51 percent, Nemecko (5,29 percent), Čína (5,29 percent) a Francúzsko (4,45 percent).