Ekonomická kríza v Grécku vytvorila pre našu firmu nové príležitosti, hovorí George Koutsolioutsos.
Spoločnosť Folli Follie založili vaši rodičia Dimitris a Ketty Koutsolioutsosovci v roku 1982. Odvtedy ste na trh priniesli stovky šperkov, hodiniek i ďalších značkových produktov.
Najprv vám musím vysvetliť základný princíp nášho biznisu. Snažíme sa o to, aby bol luxus prístupný širokej vrstve zákazníkov. Keď sme s podnikaním začínali, na trhu bola úplne iná situácia. Existovala len horná a spodná trieda klientov. Teraz chce mať doma kúsok luxusu čoraz viac ľudí. Je to úplne prirodzené a my sa im v tomto smere snažíme vyjsť v ústrety.
Podieľate sa aj vy osobne na vývoji a dizajnovaní nových modelov?
Na úplnom začiatku sa o dizajn produktov starala najmä moja matka. Vtedy bol do tohto procesu určitým spôsobom zapojený každý z nás. Dnes je to odlišné. Veď si predstavte, že musíme navrhnúť povedzme 20 modelov pre každú kolekciu. Je to veľmi zdĺhavý a náročný proces. Dovedna ide o tisícky produktov, ktoré musia spĺňať predstavy klientov v rôznych krajinách. A ani zďaleka to nie je len o dizajne. Naša spoločnosť zamestnáva 5-tisíc ľudí, ktorí sa starajú o rôzne zložky biznisu. Máme pracovníkov v marketingu, eventoch, manažérov obchodov. Dôraz kladieme na inovácie. Každý robí, čo je jeho úlohou. A ja nie som dizajnér.
Na ktorý model ste najviac hrdý a s čím vaša spoločnosť najvýraznejšie prerazila?
Najväčší úspech medzi našimi produktmi majú šperky a hneď potom hodinky. Práve značkové hodinky sú sektor, v ktorom sme veľmi úspešní. Tvoria zhruba 50 percent nášho biznisu. A zatiaľ posledný sektor, do ktorého sme vstúpili, sú kabelky. Tie sú akýmsi naším novým dieťa...
Zostáva vám 85% na dočítanie.