V spoločnosti máme 40 ľudí vyčlenených iba na inovácie a vývoj nových produktov, hovorí Johann Vorster.
Z mliekarenského družstva s dlhoročnou históriou sa vám podarilo vytvoriť potravinársky gigant Clover, ktorý dodáva značkové produkty do celej Afriky. Môžete prezradiť váš kľúč k úspechu, ktorý vám pomohol vybudovať jednu z najúspešnejších firiem na čiernom kontinente?
Novodobý príbeh úspechu našej spoločnosti sa začal písať pred viac ako 16 rokmi, teda v čase, keď trh bol v tomto segmente veľmi konzervatívny. Za dôležitý míľnik našej firmy považujem december 2010, keď sme vstúpili na burzu Johannesburg Stock Exchange. Získali sme dôležité peniaze, ktoré sme potrebovali na ďalšiu expanziu spoločnosti. Pomohli nám získať nové pozície a vybudovať infraštruktúru. Vďaka tomu sme sa pohli na dovtedy nepoznané a neznáme miesta.
V posledných rokoch vaša spoločnosť vstúpila do partnerstva hneď s niekoľkými celosvetovými koncernmi. Ako sa to prejavilo na vašom biznise?
Áno, postupne sme nadviazali spoluprácu s veľkými spoločnosťami ako Unilever, ktorej produkty distribuujeme. Ďalej sú to Red Bull, Nestlé a ďalšie firmy. Napríklad Red Bull je u nás v súčasnosti najúspešnejší. Medzi juhoafrickými producentmi nápojov má pozíciu číslo jeden, po ňom nasledujú Coca-Cola, Nestlé a Unilever. Krok za krokom sme si vybudovali veľmi dobré medzinárodné kontakty a partnerstvá, čo sa následne prejavilo na zvýšení záujmu o našu značku. Spomínané giganty boli s nami spokojné, tak v spolupráci s nami pokračovali. Nám to prinieslo iba výhody, rástli sme a posilňovala sa naša reputácia aj dôveryhodnosť na trhu.
Hrajú inovácie vo vašej firme kľúčovú úlohu? Koľko peňazí investujete do výskumu a vývoja?
Inovácie sú pre náš biznis veľmi dôležité. Nepozeráme sa len na to...
Zostáva vám 85% na dočítanie.