Podiel slovenských výrobkov v nákupoch slovenských domácností dosiahol v 2. polroku 2015 úroveň z hľadiska výdavkov 47 percent, z hľadiska nakúpeného počtu v kusoch úroveň až 53 percent. Uviedol to dnes na tlačovej konferencii vzdelávacieho projektu Kvalita z našich regiónov (KzNR) Ladislav Csengeri, riaditeľ spotrebiteľského panelu agentúry GfK CZ/SK.
"Tento údaj ale z roka na rok poklesol vo výdavkoch o 1 percent, pričom pokles vieme vysvetliť práve ponukou akciových výrobkov. Slovenské výrobky dosiahli podiel v akciách na úrovni 47 percent, ostatné zahraničné výrobky sa predávali a nakupovali v akciách do väčšej miery, až na úrovni 50 percent. Práve to spôsobilo preferenciu zahraničných výrobkov oproti slovenským," vysvetlil.
Najviac sa tak podľa neho dialo pri mliečnych výrobkoch, najmä pri mlieku a syroch, u ktorých bol vlani v celej Európe prebytok mliečnej komodity. "Všetci výrobcovia, nielen slovenskí, ale aj zahraniční sa tak predbiehali rôznymi atraktívnymi akciovými ponukami. Na to reagovali kupujúci práve zvýšeným nárastom nákupov v akciách," dodal.