Nespokojnosť s internetovým porovnávačom cien medzi českými a slovenskými e-shopmi rýchlo rastie. Po tom, ako veľký online predajca Alza spustil kampaň bezheureky.cz, pripájajú sa k nej aj menšie obchody. V priebehu jedného dňa sa počet nespokojných e-shopov zvýšil zo štyroch na 15. Porovnávač obviňujú z toho, že stratil objektivitu.
Heureku totiž kupuje spoločnosť Rockaway, ktorá vlastní aj niekoľko internetových predajní. „Disponujú všetkými mojimi dátami o tržbách, predaných produktoch a objednávkach. Ak by tie dáta mali využívať ďalšie obchody patriace pod Rockaway, do piatich minút z Heureky odídeme,“ hovorí spolumajiteľ predajne shooos.sk Igor Plávka. Ten sa zároveň netají obavami, že opustenie Heureky môže ohroziť tržby jeho firmy.
Samotný porovnávač sa proti obvineniam bráni. „Stránka Bezheureky.cz je plná tvrdení, ktoré nie sú ničím podložené. Často sú znôškou klamlivých obvinení voči Heureke. Z tohto pohľadu, samozrejme, zvažujeme obranu právnou cestou,“ vysvetľuje Tomáš Braverman, riaditeľ Heureky.
Alza.cz podľa neho prestala využívať Heureku ako zdroj svojej návštevnosti a zároveň spustila kampaň proti porovnávaču.
Internet, e-shopyDreamstime
StoryEditor