Len minulý rok globálna skupina McDonald´s oznámila, že po celom svete zvýši počet reštaurácií, ktoré pod značkou známeho reťazca prevádzkujú lokálni partneri. Z 81 na 90 percent. No slovenský McDonald´s čelí skôr opačným špekuláciám.
Spoločnosť má totiž franchisingové prevádzky u nás skupovať. Oficiálne gastrosieť informáciu nepotvrdila. „Štruktúru nášho podnikania neustále prehodnocujeme, aby sme optimalizovali naše výsledky a rástli tak v dlhodobom období,“ reagovala na otázku o veľkom nákupe pobočiek McDonald´s Zuzana Svobodová, hovorkyňa siete.
Na pravde špekuláciám však pridáva ďalšia, už konkrétnejšia, správa. Spoločnosť McDonald´s vystúpila zo Slovenskej franchisingovej asociácie. Združenie informáciu pre HN potvrdilo. Dôvody možných zmien si možno len domýšľať.
Najpravdepodobnejšia motivácia vychádza paradoxne z úspešnosti značky na našom trhu. Za posledných päť rokov sa s červeným číslom v kolónke zisky nestretla. A snaha dosiahnuť ešte lepšie čísla z už zabehnutých prevádzok by mohla byť dobrým dôvodom na podobný krok
McDonald´s na SlovenskuHN/Pavol Funtál
StoryEditor