McDonald's chystá veľké zmeny a reštart. "Naše výsledky sú slabé. Čísla neklamú," povedal šéf spoločnosti Steve Easterbrook vo svojom popise plánov spoločnosti. Upozornil na to portál Business Insider.
"Nebudem sa vyhýbať urgentnej potrebe reštartovať firmu," priznal. Známy fastfood teda čaká zoškrtanie vrstiev manažmentu a zameranie sa viac na to, čo si zákazníci pýtajú. Podľa Easterbrook McDonald's pomaly reaguje na zmeny chutí zákazníkov.
"Naša súčasná organizácia je neefektívna a chýba jej jasná zodpovednosť," vysvetľuje. "Potrebujeme vykonať viac vecí vo vyššej kvalite."
Sieť rýchleho občerstvenia má veľké problémy hlavne v Spojených štátoch, kde mu predaje padajú šesť kvartálov. Zároveň sa množia výčitky, že ponúka nezdravé jedlo. Reťazcu tiež poškodili škandály s nebezpečnými potravinami v Ázii. Práve tie sa odrazili na 15-percentných stratách v minulom roku.
Spoločnosť zasiahli aj rozsiahle protesty v USA za vyššie mzdy zamestnancom. "McDonald's potrebuje vysoko kvalitné jedlo, ktoré dobre chutí, s lepšími službami," vysvetľuje Easterbrook. V medzinárodnom hľadisku potrebujeme "väčšiu finančnú disciplínu, rýchlejšie rozhodovanie a nekompromisnú zodpovednosť."
Celá spoločnosť sa reštrukturalizuje na štyri trhové segmenty: Spojené štáty, Medzinárodné hlavné trhy (Austrália, Kanada, Francúzsko, Nemecko a Veľká Británia), Trhy s vysokým rastom (Čína, Taliansko, Poľsko, Rusko, Južná Kórea, Španielsko, Švajčiarsko a Holandsko) a zvyšné trhy (zostávajúce trhy v systéme McDonald's).
Cieľom spoločnosti je zvýšiť percento franšízových reštaurácií z 81 na 90 percent.